Jeg har brug for en ny sekskantsskru til vores parasolfod - men er usikker på, hvor man kan købe dette. Biltema har en masse sekskantsskruer, men de benævnes M4 - M12. Jeg har også kigget på Bauhaus' hjemmeside. Jeg er ikke så bevandret i dette område, men på den sekskantsskrue jeg har står der kun GU 4,8. Den jeg søger bør kunne klare stor belastning og være til udendørs brug. Hvad skal jeg købe? Tak for hjælpen.

Rusten sekskantskrue målt med en digital skydelære, viser 11,8 mm. Søgning efter en erstatning til parasollfoden. Rusten sekskantbolt med guldbelægning, mærket GU 4,8, på en bordplade.

Finder du en passende M12 på biltema kan du selvfølgelig tage den også, alle du finder vil holde (din parasoll er ikke "høj belastning").

Tak - er det altså M12 jeg skal have? Sifvert Skruv ligger desværre på den anden side af byen (jeg bor i en forstad nord for Stockholm)

Ja. Tag til biltema da, det bliver lige så godt og billigere.

Ja, køb 19533 eller 19534 på biltema (M12 75 mm lang eller M12 100 mm lang, afhængigt af hvad du har brug for) hvis du har tæt på der.

4.8 er den dårligste kvalitet på en bolt/skruv. Har en strækgrænse på 320 MPa og Brudgrænse på 800 MPa.
Normalt bruger man 8.8 bolt/skruv som er 640 MPa i strækgrænse og brudgrænse på 800 MPa.
4 i begyndelsen står for 40 procent. Og 8 i slutningen står for 800 MPa.
En 8.8 bolt har dermed 80 % af 800 MPa som strækgrænse (dvs 640 MPa)

Tak for hjælpen! Den jeg har virker meget dårlig - ikke engang rustfri, selvom parasollen selvfølgelig er til udendørs brug. Men 19534 på biltema er rustfri kan jeg se - men er det en 8,8 bolt? Længden på min nuværende er 82 mm i sin helhed.

K kia2 sagde:
Tak for hjælpen! Den jeg har, virker meget dårlig - ikke engang rustfri, på trods af at parasollen selvfølgelig er til udendørs brug. Men 19534 på biltema er rustfri ser jeg - men er det en 8,8 bolt? Længden på min eksisterende er 82 mm i sin helhed.
Jeg tror ikke, du behøver at bekymre dig om styrken på denne skrue ... Den du har, viser ingen tegn på at være slidt (på en måde, der kunne afhjælpes med en stærkere skrue), bortset fra i gevindene ...

Det er gevindene, der er i stykker - sandsynligvis efter at vinden har grebet fat i parasollen og vippet den lidt frem og tilbage over lang tid. Måske hjælper det ikke med 8,8 bolt? I så fald må jeg skifte bolt hvert år i stedet.

K kia2 sagde:
Det är gängorna som är paj - förmodligen efter att vinden tagit tag i parasollen och vickat den lite lite fram och tillbaka under lång tid. Kanske inte hjälper med 8,8 bult? Isåfall får jag byta bult varje år istället.
Alternativet är en skruv med längre ogängad del, så de krafterna inte tas upp av gängan ...

Nej. Den er A4-70. Hvilket overstiger dine krav.

Biltema tager sikkert 5 bolte for 100kr, ikke stykvis. Men da du kun har brug for én bolt, køb den i løsvægt hos byggmax

K kia2 sagde:
Tak igen!

Byggmax ligger ganske tæt på mig kom jeg i tanke om. Der har de bolt til udendørs brug for 100 kr/kg. Hvad tror I om kvaliteten? Biltema tager 100 kr for 1 stk bolt. Stor prisforskel...

[link]
Nja, det lyder lidt i overkanten .. Men har du nærmest til Byggmax, så køb der .. Tror ikke de har rustfri skruer på løs vægt dog ... Har den gevind er det en skrue også, så har vi sagt det .. Bolt er hvad skruen hedder inden den får gevind .. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.