Skal notere gulv og har brug for at finde et firma, der sælger ædeltræ som eg/teak/kirsebær osv.

Er der nogen, der ved noget?

Det burde du kunne købe ved hvert snedkeri. Mon hvad en fast kubik eg koster i dag? 40.000 kr?

dogen sagde:
Det burde du kunne købe ved hvert snedkeri. Undres hvad en fast kubik eg koster i dag? 40.000kr?
Vi har et solidt stykke sødrænket eg i strandkanten på landet. Jeg måske skulle grave det op.....

Sødruknet? Så er den nok i prima stand. Tag den op og sav den op i passende stykker. Lim alt endetræ, så den tørrer langsomt, og du måske får en rigtig guldklump.

Du kan måske prøve at ringe til et lokalt savværk. Nogle gange får de indhøstede ædeltræer, som du så kan bestille præcis som du vil have det. Dog er de ofte helt friske og skal tørres...

Hvis du bor i Skåne, kan jeg give dig en kontakt. Send dm i så fald!

Synsvinklen. Jeg ved ikke, hvor du bor, men jeg køber ædeltræ til god pris hos "Interwood" i Göteborg. www.interwood.se/sort.html
/CC

Eg koster ca 12' per m3 (Kommer ikke i tanke om det var plus moms...)

Jaså? Ikke mere? Håbede på at nogen ville hoppe ind og udfylde med kubikmeterprisen på eg.

12.750:- + moms sidste gang jeg handlede (godt nok snart et år siden) for tømmer i eg, faldende bredde, to tommer tykt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.