Hobbytømrer
· Västmanland
· 214 indlæg
Så, jeg er i bedste fald en glad hobby-snedker, der har købt en del forskellige maskiner gennem årene, så jeg har planer og afretterhøvl og øvrige ting, der kræves for at håndtere rådt skåret træ.
Men hvor pokker får jeg fat i træet? Jeg bor i Västerås, og uanset hvordan jeg søger på Google, kan jeg ikke finde noget sted i nærheden, hvor jeg kan tage hen og købe råskåret ædeltræ som eg, cedertræ, valnød og andre træsorter. Hver eneste byggematerialeforretning som Bauhaus, Byggmax, Byggma, XL Byg osv. har jo kun fyrretræ, fyrretræ, fyrretræ, fyrretræ og fyrretræ som terrassebrædder. Nogle har lidt udvalg af høvlede egetræslister, der koster en formue.
Jeg er ikke ude efter billigt træ - men hvis man nu vil bygge havemøbler og vil bruge for eksempel cedertræ, hvor pokker skal man som amatørsnedker få fat på det?? Jeg har fundet calexicowood.se, hvor man åbenbart kan bestille ædeltræ via nettet, men det føles som om man er professionel finsnedker, må der være et sted, hvor man kan få fat i materialet - men det er måske ikke et sted, hvor almindelige danskere kan handle?
Hvor får I fat i jeres træ?
Men hvor pokker får jeg fat i træet? Jeg bor i Västerås, og uanset hvordan jeg søger på Google, kan jeg ikke finde noget sted i nærheden, hvor jeg kan tage hen og købe råskåret ædeltræ som eg, cedertræ, valnød og andre træsorter. Hver eneste byggematerialeforretning som Bauhaus, Byggmax, Byggma, XL Byg osv. har jo kun fyrretræ, fyrretræ, fyrretræ, fyrretræ og fyrretræ som terrassebrædder. Nogle har lidt udvalg af høvlede egetræslister, der koster en formue.
Jeg er ikke ude efter billigt træ - men hvis man nu vil bygge havemøbler og vil bruge for eksempel cedertræ, hvor pokker skal man som amatørsnedker få fat på det?? Jeg har fundet calexicowood.se, hvor man åbenbart kan bestille ædeltræ via nettet, men det føles som om man er professionel finsnedker, må der være et sted, hvor man kan få fat i materialet - men det er måske ikke et sted, hvor almindelige danskere kan handle?
Hvor får I fat i jeres træ?
Hobbytømrer
· Västmanland
· 214 indlæg
Hobbytømrer
· Västmanland
· 214 indlæg
Snakkede med Beijer på Tunbytorp, og de bestiller åbenbart derfra, så man kan bestille træ via dem. Men det koster 600+moms ekstra for fragten, og jeg skal derefter hente det med trailer, så jeg må sammenligne omkostningerne med at bestille fra Calixomattiasp sagde:
Nu hjælper det måske ikke Ts men hvis man bor nede i Blekinge findes Isaks ædeltræ i Nättraby. De sælger alle mulige slags ædeltræ og også forskellige slags plademateriale. Jeg tror, at man kan handle som privatperson der.
Mit tip er at kigge lidt på blocket efter folk, der sælger råsavet løvtræ. Hvis du er tilfreds med svenske træsorter, har jeg i det mindste haft held til at finde både godt og billigt den vej. Der findes hobbiesavere derude, som er villige til at sælge ask, eg, birk, bøg og lignende for alt mellem 3000-10000 kr per kubikmeter.
Har du vejene forbi Stockholm, så findes Pondus Snickeri på Kungsholmen. Der har de, eller kan få hjem lidt af hvert.
Klik her for at svare