R RallyrompanCB sagde:
Ja, egentlig var jeg mest skuffet over, at de sender "skadet kedeligt" træ.
Skadet er jo en anden sag, og det skal man absolut ikke acceptere. Er det rigtig meget/mange, der er skadet, så får byggemarkedet endda komme med nyt uden omkostninger.
Jeg mistænker, at mange af dine planker er misfarvet i enderne, hvilket de kan blive, hvis de har været sjusket dækket. Det kan let tolkes som om, det skulle være et alderdomsproblem.
Men, som sagt tælles 6 måneder ellers som frisk. Nyere end det er ikke sjovt at bygge veranda med.

R RallyrompanCB sagde:
Okej, jo jag håller vel egentlig med men jeg var så sygt skuffet over at de sendte typ den overskydende bunke, som de ikke var blevet af med før nu.
Du projicerer og overanalyserer nok en hel del nu.
Generelt så plejer bræddeværker at have ret høj omsætning på tømmer, og når man laver en større bestilling til en terrasse, kommer det ofte som en ny levering. Og 6 måneder "gammelt" tømmer er absolut ikke noget mærkeligt for dem at få leveret.
Det er ret garanteret ikke nogen, der har samlet dit tømmer i hånden fra deres tømmerlager til selvpluk, når du bestiller tømmer til en terrasse til hjemlevering.
Visst, enkelte regler kan selvfølgelig plukkes på den måde.

Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Du projicerar og overanalyserer nok en hel del nu.
Generelt så plejer tømmerhandlere at have ret høj omsætning på træ, og når man laver en større bestilling til en terrasse, kommer det ofte som en ny levering. Og 6 måneder "gammelt" træ er absolut ikke noget underligt for dem at få leveret.
Det er ret garanteret ikke nogen, der har samlet dit træ for hånd fra deres træopsætning til selvpluk, når du bestiller træ til en terrasse som hjemmelevering.
Selvfølgelig kan enkelte reglar tages på den måde.
Projicerer? Hvad mener du?

R RallyrompanCB sagde:
Projicerar? Vad menar du?
Projektion er at placere uønskede tanker, følelser eller impulser på en anden person, der ikke har disse. Det handler om at projicere noget vi ikke kan lide ved os selv på nogen anden for at beskytte os fra at skulle erkende de dele af os selv, som vi ikke bryder os om.”

Sikke en klovn!

R RallyrompanCB sagde:
"Projektion er at placere uønskede tanker, følelser eller impulser på en anden person, der ikke har disse. Det handler om at projicere noget, vi ikke kan lide ved os selv, på en anden for at beskytte os mod at skulle erkende de dele af os, vi ikke kan lide."

Hvilken klovn!
Samme her som øvrige fora. Altid nogen, der ikke nøjes med at svare på et spørgsmål, men også skal være Freud!
Tak og farvel!

R RallyrompanCB sagde:
Projektion är att placera oönskade tankar, känslor eller impulser på en annan person som inte har dessa. Det handlar om att projicera något vi inte gillar med oss själva på någon annan för att skydda oss från att behöva erkänna de delar av oss som vi inte gillar.”

Vilken pajas!
Tack, du svarade själv.
Din upprördhet om att någon har gett dig dåligt virke avsiktligt genom att plocka fram skräp längst bak i högen för att bli av med det har inte något med verkligheten på en normal brädgård att göra.

• Synes
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Tak, du svarede selv.
Din forargelse over, at nogen med vilje har givet dig dårligt træ ved at hente skrammel fra bagest i bunken for at slippe af med det, har ikke noget med virkeligheden på et normalt brædde- lager at gøre.
Der svarede du på MITT spørgsmål. Tænk, hvis du kunne have gjort det fra starten Freud! Det er en "gammel" ofte håndteret bunke, der blev sendt til mig til min skuffelse. Fuldt forståeligt synes jeg. Derfor et spørgsmål om, inden for hvilke tidsrammer træ håndteres. Enkelt! Men analyser bare videre 👌🏼😉

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
P
Tak, du svarede selv.
Din oprørthed over, at nogen har givet dig dårligt tømmer med vilje ved at tage skrammel fra bagerst i bunken for at komme af med det, har ikke noget med virkeligheden på et normalt bræddegård at gøre.
Det er måske ikke med vilje, men har du set disse tømmerplukkere på bræddegårde sjældent personale med viden desværre..
Så får man hele bundter er tømmeret godt, men bestiller man mindre mængder af mange sorter, så er der ofte meget som er dårligt desværre..

Rejäl sagde:
Det måske ikke er bevidst, men har du set disse træplukkere på bræddegårde sjældent personale med viden desværre..
Så får man hele bundter er træet godt, men bestiller man mindre mængder af mange sorter, så er det ofte meget, der er dårligt desværre..
Absolut, men at tro at de gør det for at komme af med en gammel bunke, der ikke bliver solgt, er noget helt andet.

P
Absolut, men at tro at de gør det for at de vil af med en gammel bunke, der ikke bliver solgt, er noget helt andet.
Men det sker, vi har flere gange måttet udskifte hele pakken, da der har været for stor forskel i aldringen, så det er ikke mærkeligt i begyndelsen af sæsonen for tryktræ...

Rejäl sagde:
Men det sker, vi har flere gange måttet udskifte hele pakker, når der har været for stor forskel i ældningen, så det er ikke noget mærkeligt i begyndelsen af sæsonen for trykimpægneret terrassebrædder.
Absolut! At der kommer dårligt træ i leverancer er jo absolut ikke noget "mærkeligt" og noget, der generelt håndteres smidigt gennem reklamation, som er blevet beskrevet et antal gange allerede i tråden.

Rejäl sagde:
Fast det sker vi har flere gange måtte udskifte hele pakken da det har adskilt sig for meget i ældningen
Spiller det nogen større rolle? Snart aldres det jo "indhenter". Eller tænker du på risikoen for, at det krymper forskelligt meget?

P
Alfredo Alfredo sagde:
Spiller det nogen større rolle? Snart vil det jo "indhentes" med alderen. Eller tænker du på risikoen for, at det krymper forskelligt?
Ja, vi har haft nogle terrasser gennem årene, hvor vi har troet, at det ville jævnes ud helt, hvilket det ikke har gjort, så dels bliver sølvgråningen forskellig, og derefter kan der blive forskellig bredde på mellemrummene, men det har vi aldrig haft nogen, der har klaget over..
Hvis der er sølvgrånede brædder i bunken kontra helt grønne, så er der risiko for, at det vil kunne ses over lang tid om ikke altid..
Men nu er jeg ganske pedantisk som mange af vores kunder er, så mange andre ville ikke reflektere over det..
Måske er man lidt arbejdsskadet så at sige😂😉

• Synes
Alfredo og 1 anden
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Findes der grånævnt brædder i bunken kontra helt grønne
Ja er de grå allerede som "nye" forstår jeg dig. Så synes jeg terrassebrædder nu til dags ofte er næsten mere gule end grønne... Var vel flere lækkerier i imprægneringen før...

P
Alfredo Alfredo sagde:
Ja er de grå allerede som "nye" forstår jeg dig. Så synes jeg terrassebrædder nu til dags ofte er næsten mere gule end grønne... Var vel mere godter i imprægneringen før...
Nja ved ikke om jeg er enig, jeg lægger med et billede, hvor du ser en terrasse, hvor vi har lagt det store område før weekenden, og det grønnere er lagt på mandagen efter weekenden, så ser du, hvor meget det som har ligget over weekenden i solen er blevet blegt. Det blegner utroligt hurtigt i solen.

• En halvfærdig terrasse med lysere brædder lagt før weekenden og mørkere brædder fra mandag efter solblegning. Byggematerialer ses i forgrunden.
  • Stor træterrasse med tydelig farveforskel, den lysere del har været udsat for sollys over weekend, omgivet af skov og havearbejde i baggrunden.
  • Synes
Dortmunder DAB og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.