2,495 læst ·
16 svar
2k læst
16 svar
Hvor finder man alle enkle regler omkring at bygge rigtigt?
Hej!
Jo, det er sådan, at vi har en snedker her, der arbejder for os.
Han nægter at forstå, at man skal løfte gipspladen 10mm fra gulvet. Hvor kan man finde information om dette?
Og at man skal sætte samlinger i hver pladesamling for den bedste holdbarhed, i stedet for at lægge en finerplade?
Jeg har arbejdet med 4 snedkerfirmaer nu, hvor de fleste slet ikke ved, hvad de laver.
Det er forfærdeligt, at der er så mange useriøse byggefirmaer.
Tak for tips.
Jo, det er sådan, at vi har en snedker her, der arbejder for os.
Han nægter at forstå, at man skal løfte gipspladen 10mm fra gulvet. Hvor kan man finde information om dette?
Og at man skal sætte samlinger i hver pladesamling for den bedste holdbarhed, i stedet for at lægge en finerplade?
Jeg har arbejdet med 4 snedkerfirmaer nu, hvor de fleste slet ikke ved, hvad de laver.
Det er forfærdeligt, at der er så mange useriøse byggefirmaer.
Tak for tips.
kan snarere være sådan at du ikke ved hvad du laver.swealp sagde:
Hej!
Jo, det er sådan at vi har en snedker her som arbejder for os.
Han nægter at forstå, at man skal løfte gipspladen 10 mm fra gulvet. Hvor kan man finde information om dette?
Desuden at man skal sætte koplinger i hver pladesamling for bedst holdbarhed, i stedet for at lægge en plywood?
Jeg har arbejdet med 4 snedkerfirmaer nu, hvor de fleste overhovedet ikke ved, hvad de laver.
Det er forfærdeligt at der findes så mange useriøse byggefirmaer.
Tak for tips.
løfte gipspladen 10mm er ingen byggeregel men noget du kan bestille til som ekstra.
sætte koplinger? hvad mener du overhovedet?
hvis du mener kortlinge mellem hver gipssamling så skal man virkelig ikke gøre det.
det virker som om 4 snedkerfirmaer har ret og du som glad amatør har helt forkert
Ja, selvfølgelig. Det kan løses på mange måder.-RB- sagde:
Dem du har nævnt eller t-list går fint.
Men at man skal sætte forbindelser (kortlinger) i hver samling er jo forkert. Over dørposter kan man have brug for dem, men ellers ikke.
Oj, jeg opfordrer dig til at sluge stoltheden og indrømme fejl i stedet for at argumentere imod når du åbenlyst har bygget forkertH hul sagde:
Det där är väl Säker vattens konstruktion för våtrum? Är det våtrum du bygger?swealp sagde:
Sen står det att plowooden ska lyftas 10mm, inte gipsen och har man plywood bakom så behövs inget annat i gipsskarvarna.
Det känns som att det behövs lite mer info...
Hej bedste useless!useless sagde:
Jeg talte med knaufs svenske bygningsingeniør, som siger, at også gipspladen skal løftes 10mm for ikke at suge fugt. Også Gyprocs monteringshåndbog siger det.
Du beviser jo bare, at du tager fejl, og vi har ret.swealp sagde:
Der står jo meget tydeligt "BØR" altså ingen krav.
At løfte gipsen er ikke et krav, men hvis du vil, skal det bestilles.
Der er meget, der er fordelagtigt på en byggeplads; man burde have 300mm isolering i stedet for 200mm, men så skal du jo selvfølgelig bestille
Og betale for det.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Bibelen når det gælder mange spørgsmål om udførelse er ellers HusAMA.