Hej!

Jo, det er sådan, at vi har en snedker her, der arbejder for os.

Han nægter at forstå, at man skal løfte gipspladen 10mm fra gulvet. Hvor kan man finde information om dette?

Og at man skal sætte samlinger i hver pladesamling for den bedste holdbarhed, i stedet for at lægge en finerplade?

Jeg har arbejdet med 4 snedkerfirmaer nu, hvor de fleste slet ikke ved, hvad de laver.

Det er forfærdeligt, at der er så mange useriøse byggefirmaer.

Tak for tips.

H
swealp swealp sagde:
Hej!

Jo, det er sådan at vi har en snedker her som arbejder for os.

Han nægter at forstå, at man skal løfte gipspladen 10 mm fra gulvet. Hvor kan man finde information om dette?

Desuden at man skal sætte koplinger i hver pladesamling for bedst holdbarhed, i stedet for at lægge en plywood?

Jeg har arbejdet med 4 snedkerfirmaer nu, hvor de fleste overhovedet ikke ved, hvad de laver.

Det er forfærdeligt at der findes så mange useriøse byggefirmaer.

Tak for tips.
kan snarere være sådan at du ikke ved hvad du laver.

løfte gipspladen 10mm er ingen byggeregel men noget du kan bestille til som ekstra.

sætte koplinger? hvad mener du overhovedet?
hvis du mener kortlinge mellem hver gipssamling så skal man virkelig ikke gøre det.

det virker som om 4 snedkerfirmaer har ret og du som glad amatør har helt forkert

• Synes
Hasse302 og 1 anden
  • Laddar…
H hul sagde:
om du mener kortlingar mellem hver gipsfuge så skal man virkelig ikke gøre det.
At der bør være en eller anden type regel/plyfa/OSB bag hver gipspladefuge må du da give mig ret i?

H
-RB- -RB- sagde:
Att det bør findes nogen type regel/plyfa/OSB bag hver gipspladesamling må du vel alligevel være enig i?
Ja, selvfølgelig. Det kan løses på mange måder.
Dem du har nævnt eller t-list går fint.

Men at man skal sætte forbindelser (kortlinger) i hver samling er jo forkert. Over dørposter kan man have brug for dem, men ellers ikke.

Så er vi enige. Det føltes som om, at det i dette tilfælde var vigtigt at være overtydelig. :)

• Synes
swealp
  • Laddar…
H hul sagde:
Ja selvfølgelig. Det kan løses på mange måder.
De du har nævnt eller t-list fungerer fint.

Men at man skal sætte forbindelser (kortlingar) i hver samling er jo forkert. Over dørposter kan man have brug for det men ellers ikke
Oj, jeg opfordrer dig til at sluge stoltheden og indrømme fejl i stedet for at argumentere imod når du åbenlyst har bygget forkert :)

• Diagram af vådrumsyttervæg med keramik, der viser isolering, regelafstand og konstruktionsdetaljer som kortling og plywoodyperforering.
Man skal følge producentens anvisninger. Tjek på producentens hjemmeside, hvad der står der.

swealp swealp sagde:
Oj, jag uppmanar dig att svälja stoltheten och erkänna fel istället för att argumentera emot då du uppenbart byggt fel :)
Det där är väl Säker vattens konstruktion för våtrum? Är det våtrum du bygger?
Sen står det att plowooden ska lyftas 10mm, inte gipsen och har man plywood bakom så behövs inget annat i gipsskarvarna.

Det känns som att det behövs lite mer info...

Hvorfor skal plywooden løftes 10 mm?

Immobil Immobil sagde:
Hvorfor skal krydsfineret løftes 10 mm?
For ikke at kunne suge vand fra beton/flydespartel.

H
swealp swealp sagde:
Oj, jeg opfordrer dig til at sluge stoltheden og indrømme fejl i stedet for at argumentere imod, da du tydeligvis har bygget forkert :)
Du har så tydeligvis ingen anelse om, hvad du taler om. Alt, hvad jeg skrev før, passer stadig.

H
swealp swealp sagde:
Oj, jeg opfordrer dig til at sluge stoltheden og indrømme fejlen i stedet for at argumentere imod, når du tydeligvis har bygget forkert :)
Fremhæve en tegning, der handler om noget helt andet end det, du nævnte tidligere, siger jo ret meget om din viden

useless useless sagde:
Det der er vel Safecover konstruktion for vådrum? Er det vådrum du bygger?
Så står det at plowooden skal løftes 10mm, ikke gipsen og har man plywood bagved så behøves der intet andet i gipssamlingerne.

Det føles som at der behøves lidt mere info...
Hej bedste useless!

Jeg talte med knaufs svenske bygningsingeniør, som siger, at også gipspladen skal løftes 10mm for ikke at suge fugt. Også Gyprocs monteringshåndbog siger det.

• Instruktion fra bygningsekspert om at hæve gipsplade 10mm fra gulvet for at undgå fugtbinding, inkluderer anbefaling om dobbelt Humidboard.
  • Gipsskivor skal løftes 5-10 mm fra gulvet for at forhindre fugt.
H
swealp swealp sagde:
Hej bedste useless!

Jeg talte med knaufs svenske bygningsingeniør, som siger, at også gipspladen skal løftes 10mm for ikke at suge fugt. Også Gyprocs monteringshåndbog siger det.
Du beviser jo bare, at du tager fejl, og vi har ret.

Der står jo meget tydeligt "BØR" altså ingen krav.
At løfte gipsen er ikke et krav, men hvis du vil, skal det bestilles.

Der er meget, der er fordelagtigt på en byggeplads; man burde have 300mm isolering i stedet for 200mm, men så skal du jo selvfølgelig bestille
Og betale for det.

Bibelen når det gælder mange spørgsmål om udførelse er ellers HusAMA.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.