Y
Pigen og jeg har nu fået sat loftsgips op, væggene mangler stadig, men jeg er lidt i tvivl.

To smalle rum i garagen havde tidligere supertykke spånplader mod ydervæggene, undtagen hvor brændeovnen stod, der var det jo kun gips.

Har købt en palle gips, men bliver lidt skeptisk over, hvor meget man kan belaste gips, og hvordan det står imod kulde gennem garagevæggen.

Ville I blot sætte strøer op der, hvor I cirka ved, at der skal hænge skabe, og så superplugge der, hvor man efterfølgende viser sig at skulle sætte tunge ting op i hobbyrummet?

Undervurderer jeg spillevink gipsen?

OSB under gipsen?

Er garagen uisoleret?

Y
garagen vil blive helt isoleret varmegarage senere. Disse to rum er isolerede..

osb og renoveringsgips kan jeg forestille mig, spørgsmålet er, om det er besværet værd.

Garanteret værd besværet med osb..Findes nok kedeligere end at forsøge at fastgøre noget tungere på gips..

Y
typisk, skulle ikke have købt en hel palle med gips så jo..

Hvad er det for en væg nu? Altså hvad bliver det bag en evt. OSB? Mit garage er bygget af samme slags letbeton som huset, ikke optimalt at fastgøre noget i men der findes Fischerplugs som gør, at man kan hænge rigtig tunge ting på de vægge. Har du ydervægge som er ok måske kan Du lime gips direkte på dem og så bruge plugs i betonen?

Y
4 tommer regler, eller indervæggene er det i hvert fald, tror ydre også, vindpap, almindelig træpanel. isolering så en eller anden form for vægplade...
støbt plade.. før var der cirka 20 mm spånplader som jeg voldede løs.. bortset fra i kedelrummet hvor det var gips som nu er væk.

har vel egentlig ikke tænkt at have så mærkelige ting på væggene i hvert fald, konsoller kan man jo sigte mod reglerne og sætte hyldeplan derimellem.

før var loftet uisoleret men har plastet, lagt isolering og skruet gips op. tanken er at dette skal gøres i hele garagen..

Senest redigeret:
Så gør du det, nu når du har gipsen derhjemme..:)

Så ville jeg sætte gipsen op, Du har jo fastgørelsespunkter som bærer hvor meget som helst på c/c 60 rundt om hele rummet, hvilket er tilstrækkeligt.

Yrrol sagde:
typisk, skulle ikke have købt en hel palle med gips da jo..
Renoveringsgips?

Er det almindelig 13 mm gips, så ville jeg sætte dobbeltgips, hvis du har rigeligt med plader.
Med metalexpander kan du hænge mindst 30 kilo per skrue, så det skal virkelig tunge ting til, før det bliver et problem.
3-4 skruer, og du hænger det meste op. Er det tungere, så må man ramme en lægte i den situation.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.