Hej
Lille kælder under halvdelen af stuen. Der står en gasfyr i dag.
Hvilken bjælkelagsbund anbefales og isolering til det? Vil have vandbåren gulvvarme, hvis det spiller en rolle?

Har overvejet oliehærdet board 6mm eller fiber cement.
Men hvad er egentlig bedst?
Jeg tænkte at lægge stenuldsplader, men er åben for forslag der også.

Hit me...

Køkkenet bliver delt opreguleret og støbt plade. Resten af huset plade.
 
  • Billede af källarprojekts konstruktion med synlige tømmerbjælker, værktøj, og stenfundament. Diskuterer valg af trossbotten og isolering.
Fibercement og stenuld lyder stabilt, kør på det.
 
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Fibercement og stenuld lyder stabilt, kør med det.
Tak. Så kører vi med det.

Skal man lægge plast på spånpladen og/eller pladen så? Pladen bliver isoleret med ca. 30 cm.

Ved at visse gulvproducenter ønsker det, inden man lægger gulvet, men det føles som en risiko at lukke fugt inde?
 
Ingen plastik behøves.
 
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Ingen plast behövs.
Som jeg tænkte. Super tak for hurtige svar.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.