Hej!
Jeg har to spørgsmål, som jeg håber, at forummet kan hjælpe med :)

Nr 1: Skal sætte en 80x12cm hylde op med to hyldebeslag. Da jeg ikke har mulighed for at bore, vil jeg gerne fastgøre dem med en form for montagelim, men ved ikke hvilken jeg skal bruge, væggen er af beton, og der vil være begrænset belastning på hylden, max et kilo eller to.

Nr 2: skal fastgøre en 19mm mdf som en skrivebordsplade ovenpå nogle skuffemoduler. Tænkte at fastgøre den nedefra, i toppen af skuffemodulet for at undgå synlige skruer i pladen. Skuffemodulet er 15mm, så i alt bliver det altså 34mm med mdf ovenpå. Hvor lang skrue bliver optimal?

Tak!!

1:
Hvilken type konsoller?
Hvordan ser de ud?
Tror du kan glemme den tanke.

2:
Hvad er grunden til, at du vil skrue fast pladen i hutsene?

(Børnenes skrivebordsplader ligger løst på deres hutser, ganske vist er det massiv træ i pladerne.)

• Synes
Norktork
  • Laddar…
N NoreTor sagde:
Hurtsen er 15mm så totalt bliver det altså 34mm med mdf ovenpå. Hvor lang skrue bliver optimalt?
En kortere end 34 mm og ikke går igennem pladen. Og jeg plejer at forbore i mdf.

• Synes
Norktork
  • Laddar…
N NoreTor sagde:
Hej!
Jeg har to spørgsmål, som jeg håber forummet kan hjælpe med :)

Nr 1: Skal sætte en 80x12cm hylde op med to hyldeknægte. Da jeg ikke kan bore, vil jeg gerne fastgøre dem med en form for montagelim, men ved ikke hvilken jeg skal bruge. Væggen er af beton, og der vil være begrænset belastning på hylden, maksimalt et eller to kilo.

Nr 2: Skal fastgøre en 19mm mdf som en skrivebordsplade oven på nogle skuffemoduler. Jeg tænkte på at fastgøre nedefra i loftet på skuffemodulet for at undgå synlige skruer i pladen. Skuffemodulet er 15mm, så i alt bliver det 34mm med mdf på toppen. Hvor lang skrue vil være optimal?

Tak!!
jeg ville bruge tec7, men du vil sikkert få flere alternativer, der måske er bedre. Har dog kun positive erfaringer med tec7 gennem årene.

• Synes
Norktork
  • Laddar…
Tak for svaret! Hylden klarede sig uden limning da den klemmes fast (skal sidde mellem køjeseng og væg). For pladen har vi brug for at fastgøre den, så den ikke glider, små børn skal bruge det og de er stærkere end man tror :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.