Hej! Jeg er midt i en renovering af vores villa bygget i 1946, væggene (de vi har revet ned af forskellige grunde) består af træullit og hvad dette nu er (se billede) så til mit spørgsmål, hvad hedder dette materiale og hvordan fastgør man fx køkkenskabe i det? Det er utroligt porøst og løst. Det ligner en slags letbeton med skrald i, lidt bark eller en eller anden mineral, stenstykker og glasknus (?)
Alle mine googlesøgninger går bet. Taknemmelig for svar!
Stykket på billedet er let og ca. 20 cm langt til reference.

• Porøst byggeelement af ukendt materiale, muligvis letbeton med mineraler, sten og glasfragmenter, ligger på grå plastpose for renoveringsprojekt.
Ser næsten hjemmelavet ud.

Såkaldt byggmesterblanding...

• Synes
Stefan N og 1 anden
  • Laddar…
Hvordan var de gamle køkkenskabe fastgjort?

Byggmästarblanding er nok et ret godt gæt, men gjorde man sig besværet at lave blokke af det? Glemte at skrive, at væggene er opbygget af blokke i dette materiale, i letbetonstørrelse. Skorstenens skakt er af tegl, men der er også lidt blåbetong her og der, så det er en herlig blanding.
Godt spørgsmål angående det gamle køkken, jeg har jo selv monteret det ned, og det "hængte" med fede skruer i trætaket, tænkte ikke mere over det før nu, men nu forstår jeg nok hvorfor:)

G
Kan det være fremstillet af slagger?
Hjalp en ven med arbejde på hans 20'er hus for nogle år siden, og der var slagger i bjælkelaget.

C
G OMathson sagde:
Kan det være fremstillet af slagg?
Ja, typisk slaggstensblok.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.