Hej!
Jeg har et rum helt i beton. Jeg overvejer at bruge det som ekstra rum til familien og vil derfor opvarme det. Alle væggene er over jorden, men bagsiden grænser op til en kælder, der er uopvarmet. Vi vil opvarme det med radiatorer. Nu undrer jeg mig over, hvad der er bedst:
Skal jeg bare pudse og male?
Skal jeg lave en ramme og sætte gips op?
Lave en ramme med metal og vådrumsgips?
Lægge klinker eller bare male gulvet? Flydespartle da gulvet hælder og er ujævnt?
Der er lavt til loftet, ca. 1,87 og ca. 12 kvm.
Ventilation, hvilken type?
Jeg har et rum helt i beton. Jeg overvejer at bruge det som ekstra rum til familien og vil derfor opvarme det. Alle væggene er over jorden, men bagsiden grænser op til en kælder, der er uopvarmet. Vi vil opvarme det med radiatorer. Nu undrer jeg mig over, hvad der er bedst:
Skal jeg bare pudse og male?
Skal jeg lave en ramme og sætte gips op?
Lave en ramme med metal og vådrumsgips?
Lægge klinker eller bare male gulvet? Flydespartle da gulvet hælder og er ujævnt?
Der er lavt til loftet, ca. 1,87 og ca. 12 kvm.
Ventilation, hvilken type?
Med den loftshøjde ville jeg have gjort alt for at beholde hver eneste centimeter muligt, dvs pudse vægge, spartle loft og male gulv.
Hvordan ser ventilationen ud i resten af huset? Er hoveddøren den eneste indgang til rummet?
Hvordan ser ventilationen ud i resten af huset? Er hoveddøren den eneste indgang til rummet?
At der ikke er nogen ventilation, men ikke tæt omkring vinduer og dør. Tænker at en ventil med ventilator ville være godt?
A ati sagde:
Klik her for at svare
