Vi har et uisoleret udestue, hvor jeg overvejer at sætte hylder op. Eller rettere sagt en lang væghylde, der går under vinduerne, cirka som en vindueskarm. Nu spekulerer jeg på, hvilket materiale jeg skal bruge til det. Kan mdf fungere, eller er det følsomt over for fugt? Det regner jo ikke ind, men det er koldt derinde, når det er koldt udenfor, så det skal kunne tåle temperatursvingninger og lidt mere fugtig luft, end man har indendørs. Jeg skal male det hvidt, så nogen æstetisk aspekt behøver jeg ikke tage hensyn til i materialevalget.

Tjek med Elfa.com
Men om de kan klare temperaturændringen ved jeg ikke, men ellers er de rigtig gode, man kan få det som man vil, bare at bygge...

Thomas59
Har selv hylder til haveudstyr i cykelskuret.

ELFA-skinner med hyldeknægte og almindelige hyldeplader, som jeg har købt hos K-Rauta. Den billigste slags. De ligger løst på hyldeknægtene og er helt ubehandlede. Nogle hylder har buet sig lidt (svag u-form), måske 5 mm.

Malede/oljede eller behandlet på anden måde og fastskruede ville de nok ikke blive påvirket nævneværdigt af fugten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.