É
Vi skal flise om i køkkenet, hele vejen op til loftet. Da jeg fjernede de gamle fliser, forsvandt en del puds nogle steder. Hvilket materiale skal jeg bruge til at opbygge væggen igen, inden jeg fliser? Se billeder.

Skal jeg behandle den malede væg med noget, inden jeg fliser på den? Jeg har fjernet så meget maling som muligt, men kan snart ikke mere. Jeg tænker at slibe lidt, vaske med malerrens, så en eller anden primer? Hvilken? Plejer at handle i Bauhaus... bør man i så fald kun bruge primer på maling, eller også på den ”bare” puds?

I hjørnet ser det ud til at være malet selv nedad, hvor de gamle fliser sad, derfor håber jeg, at det vil fungere at flise på den malede overflade højere oppe også. De gamle fliser sad meget godt fast. Så kan jeg selvfølgelig ikke vide, om det virkelig var malet overalt under fliserne, men i det mindste nogle steder har det været det.

Gipsplader virker tydeligvis ikke at være okay på skorsten. Fatter ikke, hvordan folk på forummet får forskellige svar afhængigt af ”deres” skorstensfejer. Men uanset hvad bliver det vel porøst med tiden alligevel. Minerit har man læst lidt forskelligt om ang. fliser.

Køkkenvæg med afrevet flise og pletter af eksponeret murværk og gips, klar til reparation og ny fliselægning. Elektriske stikkontakter øverst. Ujævn murstensvæg med skrabet puds, afsløret efter fjernelse af fliser. Viser ujævnheder og beskadigede områder, der kræver reparation før ny flisning.

Hvorfor begynde at bøvle med at sætte plader op? Puds op med pudsbruk det, der mangler.

É
Jo men er jo mest inde på det nu efter at jeg har tøvet lidt :) OM det virker på farven, hvilket måske viser sig med tiden...

Men derfor mine spørgsmål nu!

H
É ÉlPontus sagde:
Jo men er jo mest interesseret i det nu efter at jeg har været tøvende et stykke tid :) OM det virker på farven, hvilket måske viser sig med tiden...

Men derfor mine spørgsmål nu!
lægger du puds der, hvor der er farve, bliver det jo tykkere. du vil jo have alt på samme højde, ikke lægge mere på

Jeg havde skavet bort alle knuder og pudset op med c-bruk så det bliver glat. Fugt på så meget du tør inden pussen.

É
henke_benke sagde:
lægger du puds der, hvor der er farve, bliver det jo tykkere. Du vil jo have alt i samme højde, ikke lægge mere på
Nej på farven skal jeg ikke pudse noget. Bare flise. Pudse skal jeg gøre nederst. Men man kan/skal vel have en eller anden primer alligevel på farven inden flisning? Og eventuelt også på bar puds..?

H
É ÉlPontus sagde:
Nej på färgen ska jag inte pudse noget. Bare flise. Pudse skal jeg gøre nede. Men man kan/ska vel have nogen primer alligevel på farven inden flisning? Og eventuelt også på bar puds..?
du må tjekke hvad fixet du kommer til at bruge vil.
oftest er det primer der gælder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.