10,712 læst ·
23 svar
11k læst
23 svar
Hvilket klinker lægge i trappen og hvordan får det pænt? (billeder af resultatet på s. 2)
Side 1 af 2
Har ingen anelse om hvor jeg skal lægge denne tråd, så jeg smider den her.
Vi arbejder på kældertrappen
uanset hvor meget jeg elsker, og jeg mener ABSOLUT elsker udseendet på min nuværende trappe, så skal vi lægge klinker, da der er stød i alle trappetrinene på den nederste del af trappen.
Hvilket mål skal vi vælge på fliserne for at få det pænt? Med 33x33 bliver der rigtig meget spild, og mindre fliser føles som om det bliver rodet.
Havde der været fliser, der kunne dække hele trappetrinet til en rimelig pris, havde jeg helt sikkert valgt det.
Større fliser som 30x60 medfører mindst spild, men hvordan passer man det for at få det pænt i en trappe, der drejer?
Sådan ser trappen ud, og den fortsætter rundt om hjørnet efter reposen ved døren, altså en U-trappe (vi har repareret en del men billeder kommer først, når det er helt klart
).

Vi arbejder på kældertrappen
uanset hvor meget jeg elsker, og jeg mener ABSOLUT elsker udseendet på min nuværende trappe, så skal vi lægge klinker, da der er stød i alle trappetrinene på den nederste del af trappen.
Hvilket mål skal vi vælge på fliserne for at få det pænt? Med 33x33 bliver der rigtig meget spild, og mindre fliser føles som om det bliver rodet.
Havde der været fliser, der kunne dække hele trappetrinet til en rimelig pris, havde jeg helt sikkert valgt det.
Større fliser som 30x60 medfører mindst spild, men hvordan passer man det for at få det pænt i en trappe, der drejer?
Sådan ser trappen ud, og den fortsætter rundt om hjørnet efter reposen ved døren, altså en U-trappe (vi har repareret en del men billeder kommer først, når det er helt klart

Måske tænker nogen, Hvad er problemet? eller også forstår I.
hvis vi lægger bredere fliser, vil de jo ikke linjere, så vi er nødt til at svælge dem med trappen.
På plateauet må man vælge, om man vil følge den øvre del eller den nedre, hvilket føles som et besværligt valg, fordi det kommer til at se grimt ud.
BESVÆRLIGT! jeg vil have en trappe, hvor der går fuge i fuge eller ikke. jeg vil ikke have begge dele hipp som happ gennem trappen. forstår I?
hvis vi lægger bredere fliser, vil de jo ikke linjere, så vi er nødt til at svælge dem med trappen.
På plateauet må man vælge, om man vil følge den øvre del eller den nedre, hvilket føles som et besværligt valg, fordi det kommer til at se grimt ud.
BESVÆRLIGT! jeg vil have en trappe, hvor der går fuge i fuge eller ikke. jeg vil ikke have begge dele hipp som happ gennem trappen. forstår I?
har svært ved at synes, at det bliver pænt med klinker i en buet trappe. Mange skæringer, fuger på kryds og tværs. Kanten bliver ikke mere robust mod stød heller, og det ser kedeligere ud med afslag i klinkerplade. Man kan faktisk reparere skavanker ved at fylde i med cement og måske sætte/limme en liste -trappenas i aluminium som beskyttelse?
gaia
gaia
Jeg kan lide den som den er nu. Hvis vi reparerer den, får den forkert farve. Plus, reparation er svært og vil heller ikke holde til alt.
Vi har tænkt os at sætte aluminium profiler når vi flisebelægger.
Jeg forstår ikke hvordan de som boede her før kunne ødelægge trappen.
Den er jo skidesmart!
Vi har tænkt os at sætte aluminium profiler når vi flisebelægger.
Jeg forstår ikke hvordan de som boede her før kunne ødelægge trappen.
Den er jo skidesmart!
Nej, klinker virker svært. Jeg ville i så fald tage mosaik, bevidst småt og nemt at tilpasse til de forskellige mål. Men findes der sådanne med skridsikkerhed, mon? Det må der vel gøre.
Måske fixe de der bilmærker og lægge mosaik kun der?
Måske fixe de der bilmærker og lægge mosaik kun der?
det bliver svært for betonoverfladen ser slebet ud med meget glat finish. Det er jo bare en kældertrappe, så jeg ville beholde den som den er og leve med det hjemmelavede skridsikretAnneFi sagde:
Det, der ville forbedre udseendet, er en pæn afslutning mellem væg og trappetrin, dvs. rense maling, der er smurt på betonen, pudse om nødvendigt og få en lige kant. En ru trappetrins overflade er svær at rengøre, men på den anden side stopper den noget skidt, så det ikke trækkes længere op i huset - sandet plejer at samle sig i de små huller
Jeg synes også din trappe er OK og ville faktisk ikke flise den, selvom fliser var gratis
Du kan også prøve at fylde nogle huller med sort flisefuge, men jeg tror ikke, det bliver usynligt. På den anden side er alle hakker jævnt fordelt, så det blander sig måske trods afvigelsen?
gaia
Vores kælder er ikke "bare en kælder" som jeg har fået at vide hundrede gange af alle 
vi har kun køkken, stue og soveværelse heroppe, så vores kælder er resten af vores hus.
I vores kælder er der badeværelse, garderobe, vaskerum, computer/spillerum og syrum. Hele vores hus er dernede
hvor svært er det at fjerne malingen? min sambo har nemlig nu renoveret væggene uden at dække trappen, så den er fuld af hvid maling. Tak for det! (men han var jo hundrede på, at den skulle klinkes.)
vi har kun køkken, stue og soveværelse heroppe, så vores kælder er resten af vores hus.
I vores kælder er der badeværelse, garderobe, vaskerum, computer/spillerum og syrum. Hele vores hus er dernede
hvor svært er det at fjerne malingen? min sambo har nemlig nu renoveret væggene uden at dække trappen, så den er fuld af hvid maling. Tak for det! (men han var jo hundrede på, at den skulle klinkes.)