Hej! Jeg har udvidet et eksisterende vindue og sat en dobbeltdør ind til terrassen. Jeg har indsat 2 stk. 45x170 skruet med Waf-skruer samt limet sammen og sat under den 100x100 stolpe, som var nødt til at blive afvekslet! (de gamle stolper) (huset er bygget i '42)
Nu til problemet: den eksisterende bærende bjælke til etagedækket på overetagen er indfældet ca. 15-20 mm i (100x100) stolperne, og ca. 20 mm +/- er udenfor/frithængende med kun en slags perlespont under sig.
HVORDAN afveksler jeg dette, hvis jeg kun kan have 36x145 for eksempel som passende tømmer for at samle væggen? Da der ikke findes 36 tykt klassificeret som bærende tømmer.... Hjælp
Og ja, jeg skulle have gjort afvekslingen bredere, så det passede direkte, men nu har jeg dummet mig, så...
Nu til problemet: den eksisterende bærende bjælke til etagedækket på overetagen er indfældet ca. 15-20 mm i (100x100) stolperne, og ca. 20 mm +/- er udenfor/frithængende med kun en slags perlespont under sig.
HVORDAN afveksler jeg dette, hvis jeg kun kan have 36x145 for eksempel som passende tømmer for at samle væggen? Da der ikke findes 36 tykt klassificeret som bærende tømmer.... Hjælp
Og ja, jeg skulle have gjort afvekslingen bredere, så det passede direkte, men nu har jeg dummet mig, så...
Om dette vil holde uden sætninger stiller jeg mig tvivlende overfor.T Tiggrawastaken sagde:Hej! Jeg har så udvidet et eksisterende vindue og sat ind en dobbeldør til terrassen.
Jeg har sat ind 2 stk 45x170 skruet med Waf skrue samt limet sammen og sat under den 100x100 regel/stolpe, der var nødt til at veksles af! (de gamle regler)
(huset er bygget -42)
Nu til problemet: den eksisterende bærende bjælke til etageadskillelsen for overetagen er nottet ind cirka 15-20 i (100x100) stolperne og ca. 20 +/- er udenfor/frit hængende med kun en form for perlespor under sig.
HVORDAN veksler jeg dette af, hvis jeg kun kan have 36x145 fx som passende træ til at få væggen sammen over? Da der ikke findes 36 tykt klassificeret som bærende træ.... Hjælp
Og ja, jeg skulle have gjort vekslingen bredere, så det passede direkte meeen nu kludrede jeg i det, så...
Men du kan købe konstruktionskrydsfiner 12mm og kløve op remser af 145mm som du skruelim op med trælim altså tre lag..
https://www.byggmax.se/trälim-polyuretan-bostik
Jeg tænkte, fordi den vil være støtte for bærbjælken ovenfor, da jeg har fjernet 1 regel/stolpe (100x100), som den var indfældet i.F fribygg sagde:
Klik her for at svare