Skal jeg bruge?
Skrev tidligere om et skifergulv som min sambo og jeg mod alle odds fik lagt på en tilfredsstillende måde.

Skrev at vi smurte gulvet med paraffinolie og at det blev godt, et stykke tid i hvert fald.

Olie på sten har tilsyneladende en evne til at forsvinde sporløst.......... måske sidder det i sokkerne? Nu ser gulvet helt ubehandlet ud igen og spørgsmålet er, hvad skal vi "smøre det med nu"?
Paraffinolie fungerer jo ikke så godt, da den "forsvinder". Skal man prøve med en gulvpolish og hvordan vil fugerne tåle det? Vil jo have et skinnende, glitrende sort gulv!!

Nogen forslag nogen?
 
Tror på almindelig ærlig sæbe.

Måske ikke lige så blank, men ridser på overfladen ses nemmere end på træ ved blank overflade. Der bliver lettere ridser, der ses på hårdere materialer.
Det er meget arbejde at holde et stengulv blankt hele tiden med noget overflademateriale.
 
Vi har skifer på restauranten, og i vinters var Ångtvättbilen der og vaskede plus polerede gulvet, så snavs ville have svært ved at trænge ned i fliserne.

Prøv at tjekke deres hjemmeside. www.angtvattbilen.se


Peter
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.