B
Jeg er ved at friske vaskerummet op. Har banket løs puds ned og slebet noget gammel maling af. Overvejer, hvad jeg skal bruge for at pudse overfladen op. Fundamentet er uisoleret, så jeg vil ikke have det tæt, men ønsker en diffusionsåben løsning. Skal jeg bruge pudsbrug C eller gipsmørtel og derefter silikatmaling på det?

Eller skal jeg bruge noget andet baseret på, hvordan overfladen ser ud? Jeg vil have en malet overflade.

• Rå væg i en vaskekælder med skrabet puds og gammelt maling, revnet overflade og eksponeret rør i højre side.
  • Væg med ujævn overflade, hvor der er fjernet løs puds og gammel maling. Viser revner og ujævnheder i det underliggende materiale.
B Baskavoda sagde:
Er i gang med at friske vaskerummet op. Har banket løs puds ned og slebet noget gammel maling væk. Overvejer, hvad jeg skal bruge for at pudse overfladen op. Grunden er uisoleret, så jeg vil jo ikke have det tætsluttet, men køre diffusionsåbent. Er det puds C eller gips-puds, jeg skal bruge, og derefter silikatmaling på det?

Eller skal jeg bruge noget andet baseret på, hvordan overfladen ser ud? Vil have en malet overflade.

Hej!

Hvordan gik det for dig? Brugte du c-puds og silikatmaling?

B
J J Sirkka sagde:
Hej!

Hvordan er det gået for dig? Brugte du c-puts og silikatmaling?
Nej, det blev gipsputs og silikatmaling. Rigtigt eller forkert, ved jeg ikke, men det var nemt at arbejde med, og resultatet blev godt. Malingen er ikke begyndt at løsne sig endnu, så jeg tror, det bliver godt Badeværelse med vask, toilet og radiator. Væggene er nypudset og malet med silikatmaling. Striped håndklæde hænger ved siden af spejlet. Vaskerum med hvide skabe, planter og vaskemaskiner under arbejdsbord. Gipsvægge malet med silikatfarve. Vægmaling med gipsputs og silikatfärg ved et lille vindue, med en struktur, der viser tekstur på væggen.

• Synes
Claes Sörmland og 1 anden
  • Laddar…
Ser godt ud også!

• Synes
Baskavoda
  • Laddar…
Hej
Hvordan er det gået med den gips-pudsede væg, her to år senere?
Det er vel en kældervæg, I har pudset?
Jeg overvejer selv gips-puds på vores kældervæg i vores nybyggeri.

• Synes
Chonguis
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.