Hej
Jeg tænkte på at bygge en legehytte i løsvirke.
Planen er, at den skal have et pudset udseende.
Jeg så, at friggeboden JABO Ambjörnarp har nogle plader, der forstærkes med glasfiberremser i hjørnerne og derefter males med pudsfarve med strukturmiddel i.
Hjælp mig. Hvilke plader skal jeg vælge, og hvilke remser og strukturmiddel tror I er nødvendigt til mit projekt?
Minerit eller vådrumsplader kunne måske være et alternativ. Jeg vælger gerne en billig løsning, da det er en legehytte..
Hvad tror I?

findes jo gips, der er beregnet til at sidde udvendigt, de er meget billigere end vådrumsgips. dog er jeg ikke sikker på om man bare kan male direkte på den overflade, eller om tanken med dem er, at der skal være panel eller lignende på dem. findes sikkert nogen mere indsat som kan svare, eller så hør du med byggevarehandlen hvad der gælder for ude-gipsen.

Hvis det er udendørs gips, du tænker på, så er den, trods sit navn, ikke beregnet til montering udvendigt. Den sidder inde i væggen, bag panelet. Den kan modstå lidt regn i kort tid, men absolut ikke til at være permanent udendørs. Den er også, ligesom almindelig gips, ret skrøbelig. Overfladen er belagt med noget voks-lignende, så det er desuden svært at få maling til at hæfte.

Til spørgsmålet: jeg ville bruge almindelig bygningskrydsfiner.

Farve og struktur sender jeg videre...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.