Jeg skal fastgøre vores bogreol til væggen og undrer mig over, hvilken type plug jeg skal bruge. Væggen består af meget porøs puds. Cirka 5 cm inde er der noget hårdt, som jeg ikke ved, hvad det er. Jeg er blevet anbefalet en monsterplug til letbeton, men vil gerne have flere synspunkter, inden jeg bruger den. Virker det ikke, vil jeg jo have et gigantisk hul i væggen. Godt nok bag bogreolen, men det føles alligevel unødvendigt.
Hvor gammelt er huset? Hvis du har pudsede vægge indendørs med den tykkelse, så kan det være vassvægge og derefter træplanker bagved. Prøv at skrue en lang smal skrue direkte ind og se, om den fæstner. Fæstner skruen ikke, så er det sandsynligvis beton. men mærkeligt med sådan en tykkelse puds på en betonvæg indendørs.
Bore et lille hul og se, hvad der er bagved, som Fnurpern skrev, har du held så er det træplank, da er det bare at skrue direkte ind. Ellers er det sandsynligvis tegl, da har du brug for at bore med borehammer eller slagboremaskine. Har du tålmodighed kan det også gå med skruemaskine.om det bare er enkelte huller.
Klik her for at svare