Skal til at sætte et par plader Fermacell fibergips op.

Hvilke skruer er passende til dette? Skal man betragte det som hårdgips og vælge skruer til det formål?

Fermacell nævner jo selvfølgelig, at man skal bruge deres skruer, men da forhandleren af pladerne ikke sælger sådanne skruer, må jeg overveje andre. Så hvilke andre kan man bruge?
 
Bob_the_builder
Meget godt spørgsmål - jeg havde det samme for et par måneder siden... Pladen er stenhård og har ingen pap og komprimeres ikke som en gipsskive, når den fastgøres med gipsskruens "svampehoved". Jeg spurgte Nino her på forummet, hvilken skrue han havde brugt, og fik svaret almindelig spånpladeskrue (gipsskrue knækker). Jeg har testet både spånpladeskrue og Byggmax "OSB-skrue" og synes, at sidstnævnte er lidt bedre. Det jeg savner, er Fermacell-skruens borrespids. Spån-/OSB-skruer må kæmpe sig igennem.
 
Snailman
Senest redigeret:
Bob_the_builder
Pakke med Fermacell-skruer og tre enkelte skruer vises. Skruerne er beregnet til hurtig montering.
Jeg tror, at jeg tog fejl om borrspets, den er nok kun til stålregel.
 
Hmmm, ja, det føles som man har brug for en skrue med lille hoved, som i princippet kan forsænke sig i skruehullet.

Så er det ikke nok med 30 mm skruer, når man skal have en våtrumsvægg 2012 (eller hvad den nu hedder), den skal jo være fuldskruet også.
 
Jep, det er sandt, at den findes længere, men så skal jeg finde disse et sted også....
Men i betragtning af at der findes plader at købe, men ingen skruer, så har nok de fleste en anden skrue der fungerer præcis lige så godt =)

Det der du linker til ser juh ud til at være en form for spånpladeskrue, så det hælder måske i den retning.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.