Jeg skal snart begynde at skrue foder og knuder mm op på mit hus, som i dag har eternitfacade. Jeg havde tænkt mig at bruge almindelig terrasse skrue, men overvejer, om der egentlig findes bedre skruer at arbejde med.

Da jeg skal igennem eternitten for at komme til træet bagved, tænker jeg, at en selvborende skrue ikke ville være dårligt. På byggmax (som ikke har det bedste udvalg af skruer) har de en gulvskrue, der er selvborende og med et lille hoved, hvilket ville være godt. Men den er ikke galvaniseret.

Findes der et galvaniseret alternativ? En boligejer et stykke fra mig har gjort det samme og brugt almindelig terrasse skrue, så jeg ved, at det fungerer. Men det bliver ret grimme huller, og jeg har ikke så meget lyst til at skulle "efterdutte".

Er der nogen, der kender en passende skrue?

Der findes jo "panelskruv". Den ligner lidt gulvskruven, men er overfladebehandlet.

Jeg ville satse på rustfrie skruer af god kvalitet, da det ikke er sjovt, når der begynder at løbe rust efter et stykke tid...

Findes der noget mere irriterende end rustfriskruer hehe... almindelige terrasse skruer fungerer.
Plejer at tage en listeskrue nogle gange... pokkers lille hoved =)

Grabber PTS 48mm panelskrue er selvborende og har meget lille hoved.
Dyr skrue dog...

Prøvede med byggmax tralleskruer i går, fungerede perfekt. Men man måtte bore et stykke tid for at skruen skulle få fæste i eterniten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.