Hej,
Hvilken skrue har jeg brug for til gardinskinne i loftet, ophængning til tv på væggen:

loft- gips 13
Væg- spån 12+ gips 13

sikkert et enkelt spørgsmål for mange, men ikke for mig ;-)

Hvad vejer tingene?

R Robert-san01 sagde:
Hvad vejer tingene?
Godt spørgsmål, ved ikke...

I loftet. Mollyplug til enkeltgips, så stor som muligt.

på væg afhænger det af tykkelsen på beslaget, men en 5x40 rund træskrue burde fungere godt alt. noget længere hvis det er et tykkere beslag.

• Synes
Husköpare
  • Laddar…
Jeg havde nok hellere valgt en metallexpander beregnet til dobbelte plader. Så spånpladen får være med til at tage belastningen. En sådan her altså: 3133002_0600.jpg

Ja den passer nok til tv.n men gardinskinnen måske man tager noget andet?
3133002_0600.jpg
'[/QUOTE]

H Husköpare sagde:
Ja den passer nok til tv.n men gardinskinnen kanske man tager noget andet?
Visst, er det ikke tunge ting, så. men det afhænger jo også af, hvor mange fastgørelser det bliver.
Det skal jo faktisk hænge i loftet.
Tag en almindelig skrue, der er lang nok til, at den går godt igennem og får fat i spånpladen så.
Diameter cirka 5 mm.

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Visst, er det ingen tunge sager så. Men det afhænger jo også af, hvor mange befæstelser der bliver.
Det skal jo faktisk hænge i loftet.
Tag en almindelig skrue, der er så lang, at den går godt igennem og får fat i spånpladen.
Diameter cirka 5 mm.
Han har kun enkelgips i loftet. Derfor molly til enkelgips. På væg bruger man jo selvfølgelig en træskrue, hvis man har spån bagved.

F falkn sagde:
Han har bara enkelgips i loft. Deraf molly til enkelgips. På væg bruger man jo selvfølgelig en træskrue hvis man har spån bagved.
OK, jeg læste lidt sjusket.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.