Hej, som vanligt udsætter man visse bygningsmomenter. Eftersom jeg byggede terrassen sommeren efter huset, blev det aldrig til at opsætte tagrender.

Nu er jeg dog lidt i tvivl om, hvilke rendejern jeg skal bruge.

Hvad synes I? Skal jeg sætte en tagfodsliste og montere justerbare, eller kan jeg sætte korte rendejern? Bemærk, at jeg ikke har tænkt mig at have noget nedløbsrør.

Hvordan ville I have gjort det?

Undskyld det dårlige billede.

At lave det i træ, som jeg tænkte fra starten, når jeg ikke.. :confused:

/G
 
  • Trætagskonstruktion med bølget metalplade på kanten, ingen tagrender installeret, skovbaggrund. Diskuterer rennkrokevalg til altanbyggeri.
Mikael_L
Men undskyld nu, men jeg forstår ikke, hvordan det ser ud, rigtigt. :o

Løber vandet på den der ting, der ligner en platonmatta, dvs. under regelsættet, der sidder med vinkelbeslag?

Eller løber vandet på en overflade ovenover?
 
Vandet løber ud ovenpå platonmåtterne. Reglen du ser er bare en stopklods for at forhindre, at græsset falder ned fra taget :)

/G
 
Træhytte med græstag og terrasse med hvide møbler i solskinsfyldt have omgivet af træer og grusstier.
 
Mikael_L
Ja du, det der bliver måske lidt tricky ..?

En krog til tagefodbrættet fungerer nok i hvert fald ikke:
Krog til tagrende, sort metal, designet til fastgørelse, typisk monteret over tagbrædder, men her foreslået monteret nedefra i stedet. Tagrenderkrog monteret ovenpå tagspærrerne for at vise den korrekte placering for at undgå vandlæk fra taget.

Så havner tagrenden jo over, hvor vandet løber ud.

Måske almindelige kroge som man plejer at fastgøre dem ovenpå råsponten, men skruet nedefra i stedet.
Omtrent som dette billede, men krogen under råsponten og skruet nedefra:
Tagrendeholder monteret på tagfoden af et hus, med stilladser og tagarbejde i baggrunden.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.