jeg skal lave reglering ca cc300 og ønsker at lave reglering efter en halv isoleringsskivas bredde.
normalt laver man reglering cc600 med 45 mm tømmer, så bliver spalten til at lægge isoleringen i 555mm (600-45)
almindelige isoleringsplader er 565 mm brede, altså 10mm bredere end afstanden mellem reglerne, antager at det er godt for at få et tryk mod reglerne og dermed forhindre træk.
i mit tilfælde nu har jeg bøndersavet tømmer, der er 50 mm brede,
deler man en isoleringsskive på midten bliver de 282,5mm brede.
tænker jeg rigtigt, når jeg vil lave reglering cc327,5??
så er isoleringen 282,5 reglen 50 og forholdet her, at isoleringen skal være 5 mm bredere end spalten,
teoretisk vil jeg påstå, at deler man pladen på midten, er det tilstrækkeligt, at pladen er 5 mm bredere end afstanden mellem reglerne, laver jeg en tankefejl eller holder mit ræsonnement?
normalt laver man reglering cc600 med 45 mm tømmer, så bliver spalten til at lægge isoleringen i 555mm (600-45)
almindelige isoleringsplader er 565 mm brede, altså 10mm bredere end afstanden mellem reglerne, antager at det er godt for at få et tryk mod reglerne og dermed forhindre træk.
i mit tilfælde nu har jeg bøndersavet tømmer, der er 50 mm brede,
deler man en isoleringsskive på midten bliver de 282,5mm brede.
tænker jeg rigtigt, når jeg vil lave reglering cc327,5??
så er isoleringen 282,5 reglen 50 og forholdet her, at isoleringen skal være 5 mm bredere end spalten,
teoretisk vil jeg påstå, at deler man pladen på midten, er det tilstrækkeligt, at pladen er 5 mm bredere end afstanden mellem reglerne, laver jeg en tankefejl eller holder mit ræsonnement?
det lyder rimeligt ja, men med en lineal og isoleringskniv burde det vel gå hæderligt,
måske regner med 10 mm selv da regelforstanden bliver kortere
da regner jeg altså cc322,5 teoretisk, måske bliver det nemmest at tænke cc320
måske regner med 10 mm selv da regelforstanden bliver kortere
da regner jeg altså cc322,5 teoretisk, måske bliver det nemmest at tænke cc320
Klik her for at svare