Hej alle sammen!

som overskriften lyder, undrer jeg mig over, hvilken slags mørtel jeg skal/kan anvende på mine ujævne kældervægge indvendigt? Det er tid til at tage fat i dette tidligere maddepot og tøjdepot. Som det ses på billederne, er det meget ujævnt nogle steder. Jeg tror, det er kalkmaling, der er på i dag. Jeg undrer mig nu over, om jeg skal sætte pudsningsnet op og pudse med mørtel C og derefter male med silikatmaling, eller om jeg helt skal springe nettet over? Alternativt springe nettet og mørtel C over og kun pudse med fliseklæber, for det materiale ånder vel? Eller findes der andre alternativer?

• En ujævn kældervæg med hvid kalkfarve, små huller og gule markeringer i midten og nederst.
  • Ujævn, hvidkalket kældervæg ved siden af et vindue, med skygger og en hylde fyldt med forskellige beholdere og poser.
  • Kældervæg med ujævn struktur og hvid maling, metalplade med krog og kæde, samt synlige sprækker.
  • Hvid dør i en kælderrum med ujævne vægge. Til venstre ses hylder med opbevaringskasser, til højre kabler og elektriske bokse.
  • En kælder med ujævne vægge, opbevaringskasser stablet, inkl. en pink taske og diverse poser fra Jula, Jysk og Gekås, loft med kalkfärg.
Jeg har en fornemmelse af, at det ikke er ideelt at bruge silikat på gips, men det går, hvis man har primer.

Stefan N Stefan N sagde:
Jeg mener, at det ikke er ideelt at bruge silikat på gips, men det går, hvis man bruger primer.
jaha på grund af fastgørelsesevne. Ja ifølge databladet skal underlaget, der skal pudses, primes, men jeg vidste ikke, at det også selv skal primes inden maling. Har du andre passende materialer, der kan bruges til dette formål, og som ånder?

Begynd med at finde ud af, hvilken farve du har i dag, det afgør lidt, hvad du kan fortsætte med.

Stefan N Stefan N sagde:
Begynd med at finde ud af, hvilken farve du har i dag, det afgør lidt, hvad du kan fortsætte med.

Jeg er ret sikker på, at det er kalkfärg.

På det øverste billede ser det meget blankt ud for at være kalkfarve.

Stefan N Stefan N sagde:
På översta bilden ser det väldigt blankt ut för att va kalkfärg.
tænker du, at det kan være almindelig plastikmaling? Eftersom det ikke har sluppet nogen steder, kan jeg forestille mig, at det har siddet der længe, selv boet her i 10 år, så tror jeg, at det er kalk. Har for mig, at jeg har testet det tidligere og fik indikationer på, at det var kalk

M mili1983 sagde:
tænker du, at det kan være almindelig plastikmaling? Eftersom det ikke er sluppet nogetsteds, kan jeg forestille mig, at det har siddet der længe, selv boet her i 10 år, så tror jeg, at det er kalk. Har for mig, at jeg har testet det tidligere og fik indikationer på, at det var kalk
på hvilken måde mener du, at det påvirker, inden jeg fortsætter?

Er det plastmaling, skal man jo slibe den af, inden man fortsætter med puds.

Stefan N Stefan N sagde:
Er det plastmaling behøver man jo at slibe det af, inden man fortsætter med puds.
Får virkelig håbe på, at det ikke viser sig at være plastmaling. Skal nok banke lidt af og tage med til byggemarkedet for prøve.

Det skal tilsyneladende være silikatfarve ifølge byggemarkedet, som lavede en test på en farvebit.

• Synes
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Bør jeg kunne pudse med Knauf Rotband på silikatmaling ifølge følgende: eksisterende silikatmaling->primer->Knauf Rotband->primer->silikatmaling eller kan jeg springe over at bruge primer på Knauf Rotband inden silikatmaling?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.