3,916 læst ·
12 svar
4k læst
12 svar
Hvilken mørtel skal jeg bruge til kældervæg indvendigt
Hej alle sammen!
som overskriften lyder, undrer jeg mig over, hvilken slags mørtel jeg skal/kan anvende på mine ujævne kældervægge indvendigt? Det er tid til at tage fat i dette tidligere maddepot og tøjdepot. Som det ses på billederne, er det meget ujævnt nogle steder. Jeg tror, det er kalkmaling, der er på i dag. Jeg undrer mig nu over, om jeg skal sætte pudsningsnet op og pudse med mørtel C og derefter male med silikatmaling, eller om jeg helt skal springe nettet over? Alternativt springe nettet og mørtel C over og kun pudse med fliseklæber, for det materiale ånder vel? Eller findes der andre alternativer?
som overskriften lyder, undrer jeg mig over, hvilken slags mørtel jeg skal/kan anvende på mine ujævne kældervægge indvendigt? Det er tid til at tage fat i dette tidligere maddepot og tøjdepot. Som det ses på billederne, er det meget ujævnt nogle steder. Jeg tror, det er kalkmaling, der er på i dag. Jeg undrer mig nu over, om jeg skal sætte pudsningsnet op og pudse med mørtel C og derefter male med silikatmaling, eller om jeg helt skal springe nettet over? Alternativt springe nettet og mørtel C over og kun pudse med fliseklæber, for det materiale ånder vel? Eller findes der andre alternativer?
jaha på grund af fastgørelsesevne. Ja ifølge databladet skal underlaget, der skal pudses, primes, men jeg vidste ikke, at det også selv skal primes inden maling. Har du andre passende materialer, der kan bruges til dette formål, og som ånder?Stefan N sagde:
tænker du, at det kan være almindelig plastikmaling? Eftersom det ikke har sluppet nogen steder, kan jeg forestille mig, at det har siddet der længe, selv boet her i 10 år, så tror jeg, at det er kalk. Har for mig, at jeg har testet det tidligere og fik indikationer på, at det var kalkStefan N sagde:
på hvilken måde mener du, at det påvirker, inden jeg fortsætter?M mili1983 sagde:
Bør jeg kunne pudse med Knauf Rotband på silikatmaling ifølge følgende: eksisterende silikatmaling->primer->Knauf Rotband->primer->silikatmaling eller kan jeg springe over at bruge primer på Knauf Rotband inden silikatmaling?
Klik her for at svare