Vi er ved at renovere et gammelt "Skånehus" og overvejer nu, hvad vi skal gøre med væggene. De er af lersten og nogle dele af lersten og mursten. Vi vil pudse dem alle og overvejer, hvilket mørtel man bør bruge. Vi vil jo gerne kunne sætte op og hænge lidt ting på væggene uden at overfladen falder af! Hvilket den stort set gør i øjeblikket....
Vi skal også pudse væggene i køkkenet. Vi kommer ikke til at have overskabe, men jeg vil gerne have nogle hylder, så der skal vi nok lave en opbygning. Er der noget, man bør overveje i materialevalget, da lersten jo transporterer en del fugt?
Taknemmelig for hjælp!