P
Jeg har lige modtaget en Swedoor hoveddør. Jeg synes, at monteringsvejledningen er lidt mangelfuld. Hvad gælder for montering af karmen og specielt under tærsklen. På billedet står der "MS Glue", men hvad er det? Undersiden af tærsklen er en alu-profil, så der er ikke nogen stor kontaktoverflade der. Som jeg forstår det, skal det være en eller anden elastisk fuge?

Illustration af montering af Swedoor Advance-line ramme med "MS Glue" på trinnene 2 og 3, med fokus på karm og trøskel.

En nærbillede af kanten på en Swedoor yderdør med alu-profil på undersiden og en gennemsigtig tape, som potentielt har betydning for montagen.

Monteringsvejledning Swedoor Advance-line FrameFast: http://www.swedoor.se/pages/file.as...erior_door_uk_se_no_dk_fi_ee_lv_lt_rus_01.pdf
 
Tag en elastisk fugemasse til udendørs brug, så er du hjemme.
 

Bedste svar

P
Fint. Tak for det. Nu ved jeg, hvad jeg skal lede efter i butikken.
 
Jeg står med præcis de samme overvejelser og skal nå at montere hele partiet nu i weekenden, inden facadefirmaet kommer på mandag.
1. Hvad er det for en strimmel, de har skitseret, at man skal lime under tærsklen?
2. Hvordan skal man klodse under den profilerede alu-tærskel? Skal den slet ikke klodses? Hvis den skal klodses, skal klodsen så tværs over profilerne eller langs med inde i profilen?

Alle husets vinduer er nu skiftet uden problemer, men her gik det i stå.
 
  • En alutrøskel med en tommestok måler afstanden. Der er også et stykke gråt tape monteret.
P
Jeg tror remsen skal være masonit eller lignende for at få tærsklen i vater og stå solidt uden at hænge i karmen.
 
Erik_Hansson sagde:
Jeg tror strimlen skal være masonit eller lignende for at få tærsklen i vater og stå stabilt uden at hænge i karmen.
Jeg har startet en anden tråd kun for monteringsspørgsmål om døren, der kom jeg frem til, at underlaget skal være afrettet for sikkerhedsklassificerede døre og fuld-limes under tærsklen. Jeg er stadig i tvivl om, hvor strimlen er..
Hvad angår MS Lim, så fungerer Casco MultiSeal Byggfog.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.