Styrkelære har aldrig været min specialitet. Er der nogen, der har en idé?
Hvilken holder bedst?
To døre med forskellige hængselorienteringer, begge med pile, der peger på hængsler og struktur for at diskutere holdbarhed.

Det var lidt "find fem fejl" over de 2 billeder.

Hvis jeg ser rigtigt her til aften, så er det eneste, der adskiller, om overlæggeren og underlæggeren på døren går hele vejen ud i dørsiderne?

Er det den eneste forskel, så vil jeg gerne sige, at det er lige meget, det vigtige er, hvordan fastgørelsen mellem ramstykkerne på døren er lavet.

Noget type kors (altså en snedstræber) i døren er det, der ville have gjort størst forskel.

• Synes
Mikael_L og 1 anden
  • Laddar…
Nja, noget kryds vil jeg helst ikke have. Hver 2" 5 alt 6 vil blive fastgjort med træpløkker, lim og skruer. Kan ikke huske, hvordan jeg spontant tegnede dem først, men mistænker, at den venstre giver bedre styrke. Hage-hængslerne bør nok opgraderes.....

Mikael_L
Dine to alternativer er så godt som ligeværdige, dvs lige dårlige.
(Vælg den du synes er flottest)

Det eneste du skal tænke på er, hvordan du skal undgå, at døren sænker sig på modsatte side af hængslerne og bliver en rombe i stedet for en rektangel.
Og der spiller dine to præsenterede valg ingen større rolle, men det der betyder noget er diagonale afstivninger eller at man indsætter en formstabil plade i nogle, eller alle, spejlene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.