Hej!

Har et murstenshus bygget i 1965 med kælder. Behøver at fikse gulvet i vaskerum og et mindre rum, det er beton? der nu. I to rum er det et regulet gulv, og jeg har, så vidt jeg ved..., ingen fugtproblemer.

Har hørt og læst, at betongulvet kan få ind jordfugt, og at klinker er godt, fordi det "kan ånde" og slipper igennem evt. fugt.

Nu har jeg via venner fået et tilbud om, at de laver epoxygulv til mit vaskerum og det mindre rum. De arbejder med det og lægger gulve i forskellige lokaler, industrier, P-huse, garager mm. Er dog i tvivl, om det er så god løsning med hensyn til fugt. De siger, at epoxyen også "ånder", men jeg ved ikke, om jeg skal tro det...

Har nogen nogle oplysninger og erfaring om dette? Har søgt både her på siden og på internettet. Taknemmelig for svar.

Mvh
Wolfgang
 
P
W wolfgang1 sagde:
Hej!

Har et murstenshus bygget i 1965 med kælder. Skal fixe gulvet i bryggers og et mindre rum, der er beton? der nu. I to rum er det strøer-gulv og jeg har, så vidt jeg ved..., ingen fugtproblemer.

Har hørt og læst, at betongulvet kan få ind jordfugt og at fliser er godt, da det "kan ånde" og slipper igennem evt. fugt.

Nu har jeg via venner fået et tilbud om, at de laver epoxy gulv til mit bryggers og det mindre rum. De arbejder med det og lægger gulv i alle mulige lokaler, industrier, P-huse, garage mm. Er dog i tvivl om det er en så god løsning med tanke på fugt. De siger, at epoxy også "ånder" men jeg ved ikke om jeg skal tro det ...

Har nogen nogen info og erfaring om dette? Har søgt både her på sitet og på internettet. Taknemmelig for svar.

Mvh
Wolfgang
Jeg ville have foretrukket fliser, så gulvet kan ånde..
 
  • Synes
Keld og 3 andre
  • Laddar…
W wolfgang1 sagde:
Hej!

Har et murstenshus bygget i 1965 med kælder. Behøver at fikse gulvet i vaskerum og et mindre rum, der er beton? der nu. I to rum er der trægulv, og jeg har, så vidt jeg ved..., ingen fugtproblemer.

Har hørt og læst at betongulvet kan få ind jordfugt og at klinker er godt eftersom det "kan ånde" og lader eventuel fugt trænge igennem.

Nu har jeg via venner fået et tilbud om, at de laver epoxygulv i mit vaskerum og det mindre rum. De arbejder med det og lægger gulv i diverse lokaler, industrier, P-huse, garage mm. Er dog tvivlsom om det er en så god løsning med tanke på fugt. De siger at epoxyen også "ånder" men jeg ved ikke om jeg skal tro det ...

Har nogen nogen info og erfaring med dette? Har søgt både her på sitet og på internettet. Tak for svar.

Mvh
Wolfgang
Jeg arbejder som byggeforvalter og vi lægger rigtig meget epoxy lige nu. Det er et meget slidstærkt og godt materiale, om det ånder kan jeg ikke svare på. Men under mine år med epoxy på diverse overflader har jeg aldrig haft gennemslag eller slip.
 
  • Synes
wolfgang1
  • Laddar…
Mig bekendt er epoxy en plastik, og som sådan fugttæt. At man lægger epoxy på mange gulve betyder ikke, at det er godt. Bare at det går hurtigt og er billigt. Som med alle moderne materialer & metoder kræver de, at forudsætningerne er nøjagtigt som på kravlisten, ellers er sandsynligheden for, at det går galt på den ene eller anden måde med tiden, stor. Så hvis det sundheds- og miljøskadelige alternativ epoxy skal bruges, så find ud af præcis alle de nødvendige forudsætninger og sørg for, at dit gulv/hus opfylder dem.

Hvis pladen ikke er tilstrækkeligt drænet/har tilstrækkeligt tykt og effektivt kapillarbrydende lag under, vil et tæt gulv få fugt til at stige op i væggene.
 
  • Synes
Argastesnickaren og 1 anden
  • Laddar…
Banditen Banditen sagde:
Jeg arbejder som byggeleder og vi bruger meget epoxy lige nu. Det er et meget slidstærkt og godt materiale, om det ånder kan jeg ikke svare på. Men i mine år med epoxy på diverse overflader har jeg aldrig oplevet gennemslag eller afskalning.
Jeg tager mig af lidt ejendomme og kan kun tale for mig selv.
Hvis jeg får bestemme, aldrig mere epoxy.
I alle de ejendomme vi har lagt det (mod min vilje) har vi fået problemer inden for et par år.
Det er blevet afskallet eller misfarvet på alle vores køkkener, hvor det er blevet lagt.
I fremtiden bliver det en form for gulvbelægning i stedet.
En lille parentes, da problemerne begyndte at komme, sagde en af dem, der lægger det, at den maksimale levetid er ca. 10 år.
Det føles jo lidt spøjst, når visse storkøkkengulv var 50-60 år gamle og stadig i god stand, men skulle skiftes ved større renoveringer.
ALDRIG mere epoxy i vores ejendomme!!!!
 
  • Synes
Oldboy og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.