Hej, skal bygge hus, og overvejer hvilken der er bedst (hvis der findes et bedre mærke?) syllisoering mellem betonplade og træregler?

Lægger man også syllisolering under indervægge som står mod pladen?

Tak og buk!

N Nygge72 sagde:
Lægger man også syllisolering under indervægge, der står mod pladen?
det kan være nok med fx. dobbelte plastikstrimler, bare for at være sikker på, at der ikke kommer fugt nedefra.

Du
N Nygge72 sagde:
Hej, skal bygge hus, og overvejer så hvilken der er den bedste (hvis der findes et bedre mærke?) syllisoering mellem betonplade og træreger?

Lægger man også syllisolering under indervægge som står mod pladen?

Tak og buk!
Du skal have en syllpap mellem træ og grundmur og da duer ikke plast, syllpap er en tykkere variant af tjærepap som ved tryk fra væggen ovenfra, vil blive trykket sammen og klæbe sig homogent mod træ og grundmur.

• Synes
MONTREAL
  • Laddar…
J
N Nygge72 sagde:
Hej, skal bygge hus, og overvejer så hvilken der er bedst (om der findes noget bedre mærke?) syllisolering mellem betonplade og træreglar?

Lægger man også syllisolering under indervægge, der står mod pladen?

Tak og buk!
Vil du have det bedste, så er det syllgummi, du skal have, dels så tager den sig af mindre ujævnheder samt at den er nem at anvende.

• Rulle af sort syllgummi vist udstrakt, brugt til isolering og nivellering, med lufttæthed og fugtsikkerhedsegenskaber.
  • Synes
mexitegel
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Hvis du vil have det bedste, så er det syllgummi, du skal have, dels tager den sig af mindre ujævnheder, og dels er den nem at bruge..
Den er vel til Lecablock, med hævede spor der er tilpasset disse og ikke til en syllbræt.

J
J jonaserik sagde:
Den er vel for Lecablock, med opphøjede spor som er tilpassede for disse og ikke for en syllbrædde.
Nej det er de ikke..

• Diagram over ISOVER Vario Syllisolering, der viser hvordan systemet fungerer til fugtsikring og tætning i byggeri.
J Jansson69 sagde:
Nej det er de ikke..
Og da vil syllen ikke ligge på hele planet som du viser. Det kan ikke trykkes ned så det bliver plan anlæg som jeg ser det.

J
J jonaserik sagde:
Og så kommer ikke syllen til at ligge på hele planet som du viser. Det kan ikke trykkes ned, så det bliver en plan anlæggelse som jeg ser det.
Hvordan løser syll pap ujævnheder? Ved ikke, hvad du er ude efter, men tættere syltætning er det, hvis man sammenligner med syll pap..

Gummiet må vel alligevel blive gammelt længe før syllpappen? Føles spontant som en dårlig ting

• Synes
Huddingebo
  • Laddar…
J
Discoman Discoman sagde:
Gummiet må da blive gammelt langt før syllpappet? Føles spontant som en dårlig ting
Den forventede levetid er over 50 år.
Syllpapp er godt i torpargrund og andre murningsværker, hvor en absolut tæthed ikke kræves.

• Trelleborg EPDM cellgummi tekstforklaring om alders- og ozonbestandighed, tætningsmuligheder, temperaturbestandighed og forventet levetid på over 50 år.
J Jansson69 sagde:
Den forventede levetid er over 50 år.
Syllpapp er god i torpagrunde og murnings hvor en absolut tæthed ikke kræves..
De der garantier tror jeg på om og når produktet har eksisteret i 50 år. Desuden skal du så forvente at skifte syllen hvert 50. år da?

J
Discoman Discoman sagde:
De der garantier tror jeg på om og når produktet har været i 50 år. Desuden skal du så forvente at skifte syllen hver 50 år da?
Dette er en syltætning som har eksisteret længe opfundet engang i -50'erne hvis jeg husker rigtigt, EPDM bruges i afløb og andre kritiske tætninger og holder over tid, dette er velkendt hvis man er velinformeret.
Lægger med et link som du kan læse, da du tror, at jeg bare finder på😉
Desuden er syllpap ikke tilstrækkeligt i de fleste ydervæggens konstruktioner simpelthen fordi den ikke slutter tæt og kuldefaldet bliver derefter..

https://vattenbokhandeln.svensktvat...g-av-rortatningar-av-termoplastisk-elastomer/

Senest redigeret:
  • Synes
newbee og 1 anden
  • Laddar…
J
Discoman Discoman sagde:
De der garantier tror jeg på hvis og når produktet har eksisteret i 50 år. Desuden skal du så forventes at skifte syllen hver 50 år?
Hvor lang levetid har syllpapp?😉

• Synes
Discoman
  • Laddar…
A
J jonaserik sagde:
Og så kommer syllen ikke til at ligge på hele planet, som du viser. Det kan ikke trykkes ned, så det bliver plan anlæggelse, som jeg ser det.
Billedet er lidt uretfærdigt. Sikkert for at simulere gummiets plads tydeligt. Når syllen forankres, synker det ned og bliver tæt. Disse fungerer rigtig godt.

Vigtigt at købe den rette størrelse, så den passer til stommens mål.

• Synes
Jansson69
  • Laddar…
J
P.Öberg sagde:
Billedet er lidt uretfærdigt. Sikkert for at simulere gummits plads tydeligt. Når syllen forankres, synker den ned og bliver supertæt. Disse fungerer rigtig godt.

Vigtigt at købe den rigtige størrelse, så den passer til stommens mål.
Ja og når hustyngden har sat sig, så formes den efter den eksisterende grund på en fremragende måde..

• Synes
Anonymiserad 382478
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.