Y
Regner på indkøb til jordarbejde omkring huset og vil vide, hvor dybt vi bør grave til en terrasse.

Lad os sige, at man skal bygge en lille 3,5 x 7,5 terrasse i træ ude på græsplænen.
Terrassebrædder ser ud til at være omkring 28mm tykke.

Men hvor kraftige strøer skal man så bruge?

(jo jeg skammer mig lidt over ikke at søge mig til svaret)

Det afhænger af, hvor mange plinte hver regel hviler på. Vælger du to plinte per regel, kræves 45x220 C 24. Vælger du tre, er det nok med 45x120. c/c 600 mm er passende for 28 mm trall.

Y
Behøver man have rigtige sokler hvis man graver ud og stamper grus og måske lægger nogle betonfliser i stedet?

af en tilfældighed stødte jeg på biltemas justerbare plastfundamenter, det var lidt smart, hvis det holder.
2000036566

I mange tilfælde klarer man sig fint uden plinter. Det er kun hvis jorden hælder meget, eller er generelt upålidelig, at man har brug for plinter. Betonfliser er ofte en fremragende løsning. Biltemas justerbare plinter er sikkert gode for dem, der foretrækker bekvemmelighed, hvis de kan holde til belastningen. Ellers kan du save støtteben af trykt regeltræ. Grav græstørven væk og læg et dyrkningsvæv (sort væv, ikke fiberdug) ud, som holder ukrudtet væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.