Halløj,
Jeg er i gang med at bygge en udbygning, hvor vi har sadeltag åbent op til kip, men vælger at lave et almindeligt/fladt loft med gips over halvdelen af udbygningen.
Jeg vil altså fastgøre spær mellem den ene ydervæg og den bærende væg (den som går op til kip). Her vil spændvidden blive 2,5 m på spærene.
Det kan gøres cc600 eller 1200.
Derpå bliver det ristet og gips.
Loftet vil ikke have isolering, al isolering er
mellem tagbjælkerne, da vi har åbent til kip på den anden del af udbygningen.
Mellem loftet og taget bliver der et rum, hvor vi vil kunne trække ventilation samt el m.m.
Hvad ville I anbefale for dimensionen på spærene?
Tak for hjælpen
// Erik
Jeg er i gang med at bygge en udbygning, hvor vi har sadeltag åbent op til kip, men vælger at lave et almindeligt/fladt loft med gips over halvdelen af udbygningen.
Jeg vil altså fastgøre spær mellem den ene ydervæg og den bærende væg (den som går op til kip). Her vil spændvidden blive 2,5 m på spærene.
Det kan gøres cc600 eller 1200.
Derpå bliver det ristet og gips.
Loftet vil ikke have isolering, al isolering er
mellem tagbjælkerne, da vi har åbent til kip på den anden del af udbygningen.
Mellem loftet og taget bliver der et rum, hvor vi vil kunne trække ventilation samt el m.m.
Hvad ville I anbefale for dimensionen på spærene?
Tak for hjælpen
// Erik
Klik her for at svare
