Halløj,

Jeg er i gang med at bygge en udbygning, hvor vi har sadeltag åbent op til kip, men vælger at lave et almindeligt/fladt loft med gips over halvdelen af udbygningen.

Jeg vil altså fastgøre spær mellem den ene ydervæg og den bærende væg (den som går op til kip). Her vil spændvidden blive 2,5 m på spærene.
Det kan gøres cc600 eller 1200.
Derpå bliver det ristet og gips.

Loftet vil ikke have isolering, al isolering er
mellem tagbjælkerne, da vi har åbent til kip på den anden del af udbygningen.

Mellem loftet og taget bliver der et rum, hvor vi vil kunne trække ventilation samt el m.m.

Hvad ville I anbefale for dimensionen på spærene?

Tak for hjælpen :)
// Erik
 
Har du en skitse?
 
Silver78 Silver78 sagde:
Har du en skiss?
tog en bild på hur det ser ud nu. Det er 2,2m præcis og er altså på denne side som indendørstaket skal være. Anden side af midtvæggen skal være åben. Isolering og plast bliver samme i hele taget.
45x145 cc60 burde vel række?
Loftkonstruktion under renovering med isolering og plast, viser en måling på 2,2 meter. Trærammer og stivere ses tydeligt.
 
120x45 er rigeligt i overkanten.
 
Silver78 Silver78 sagde:
120x45 er rigeligt, det er i overkanten.
perfekt tak, cc60? ☺️
 
Hvad er det for gipsplader?
 
Tænkte du sætte glest, så er cc60 mere end nok
 
sætter gles på cc30
45x120 cc60 bliver altså godt
 
  • Synes
RoBo
  • Laddar…
Jeps
 
Tak for hjælpen
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.