Tænkte tage en plade, mdf måske, og have som bordtennisbord på den ene side, og så vender man den og har bilbane på den anden side, fastskruet bilbane. Og når dette ikke bruges så stiller man pladen op efter en væg. Hvilken plade bruges bedst til dette. Den må jo ikke blive skæv, og den skal være ret stor, og helst ikke for tung..........vægten er ikke vildt vigtig men

Jeg ville foreslå en lamellskive, men alle skiver kan slå sig, hvis du læner dem mod en væg.

• Synes
Sebtrance
  • Laddar…
Jeg ville satse på en torsion box. Googla. Kan bygges i relativt lette materialer. Mal den, og du har en vridningsstiv konstruktion, der ikke så nemt slår sig. Vægten kan blive et problem trods lette materialer, men jeg ville stadig gå efter det.

Let + formstabil, da burde det bedste være en form for sandwich, f.eks. 3 mm krydsfiner limet på hver side af et let afstandsmateriale, typ XPS eller divinycell.

Skal du bruge det som bordtennisbord, kan det måske være godt at overveje, hvordan bolden vil hoppe på forskellige materialer. Jeg har ingen anelse om, hvilket der ville være bedst, men jeg kom bare til at tænke på, at det kan være godt at overveje... :D

Spontant føles det som om, at MDF ville svare bedre end for eksempel krydsfiner, men det er bare noget, jeg får for mig....

Seriøse bordtennisborde er jo ret tunge/massive/stive/glatte netop for boldens opførsel...

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
Jeg tror heller ikke på at bygge et bordtennisbord i noget let materiale.

Et bordtennisbord måske? Og eventuelt lime en plade fast til racerbane nedenunder?

• Synes
davveno1
  • Laddar…
xibeca sagde:
Jeg ville foreslå en lamelskive, men alle skiver kan slå sig, hvis du lader dem stå op ad en væg.
Vedr. skive er det nok ikke så nemt pga. størrelsen. Et korrekt bordtennisbord skal være 274 x 152,5 cm.
Hvor finder man så store skiver?

Johannes Carlsson sagde:
Et bordtennisbord måske? Og eventuelt lime en skive fast til bilbanen nedenunder?
Det lader til at være det mest fornuftige forslag indtil videre.

Ellers: Et "almindeligt" bordtennisbord, som man kan folde sammen "til lodret position" (eller lade stå med afmonteret net) samt bilbanen på en skive, som man kan hejse op i loftet for at få den af vejen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.