C
FörvirradAkademiker FörvirradAkademiker sagde:
Måske ville en stærk plade hjælpe, men som sagt, halvdelen af huset er stift på klippen, mens den anden halvdel ligger og flyder på ler.
En (tilstrækkeligt) stærk plade havde sikkert fungeret bedre, men det føles lidt urealistisk, når huset allerede står der.
Er det langt til fast grund, antager jeg, at pælefunderingsmetoden er det oplagte alternativ.

Samtidigt har inga intentioner att leva här i det här huset
Jo, du vender jo tilbage til det 🙄
Men hvis det er planen, ville jeg nok heller ikke bruge meget tid på gulvet. Hvis det alligevel ikke løser nogle problemer. Men et hus med "umulige" sætningsproblemer er sandsynligvis vanskeligt at sælge. Jeg har selv kigget på en sådan ejendom og løb hurtigt væk uden at byde en krone 🙄

C cpalm sagde:
En (tilstrækkeligt) stærk plade havde sikkert fungeret bedre, men det føles lidt urealistisk, når huset allerede står der.
Er det langt til fast jord antager jeg, at pælefundering er det oplagte alternativ.

Jo, du vender jo tilbage til det 🙄
Men hvis det er planen, ville jeg nok heller ikke lægge det store arbejde i gulvet. Hvis det alligevel ikke løser nogle problemer. Men et hus med "umulige" sætningsproblemer er sandsynligvis svært at sælge. Har selv kigget på et sådant objekt, og jeg løb hurtigt væk derfra uden at byde en krone 🙄
Jeg må se det som min lærepenge for fast ejendom. Selvfølgelig kan huset reddes, det er bare ikke økonomisk forsvarligt.

C
Givetvis går huset rädda, det är bara inte ekonomiskt försvarbart.
Jo precis. Vender man på slanterne og gør det rigtigt fra starten, kan det sikkert også gøres for en i sammenhængen højst rimelig sum penge. Det, der trækker værdien ned, er usikkerhedsfaktoren, ikke mindst når der allerede er gjort gentagne og mislykkede forsøg på at løse problemet.

C cpalm sagde:
Jo præcis. Vender man mønterne og gør det rigtigt fra begyndelsen, kan det sikkert også gøres for en i sammenhængen højst rimelig pris. Det, der trækker værdien ned, er usikkerhedsfaktoren, ikke mindst når der allerede er gjort gentagne og mislykkede forsøg på at rette op.
Præcis, jeg vil ikke have, at lærepenge skal blive større. Min fejltagelse var uvidenhed og at jeg stolede på "professionelle" aktører. Har kontaktet sætningfirmaet, de har jo garanti på 2 år, så nu må de desværre komme her igen. De har garanteret ikke tjent nogen penge på mig heller, huset er et tab for alle involverede 😅 der kan eventuelt være ubalancer mellem væggene, som kunne udbedres lidt mere uden at dræning eller kloak ødelægges. Vi får se, sker der noget drastisk, bliver det en lejlighed, indtil man finder noget, man faktisk gerne vil have. Måske giver forsikringen også en tusindlap 🙃 Så længe det ikke er farligt for min familie, så er jeg ligeglad med huset.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.