Jeg er lige blevet færdig med formen (kantielement + celleplast + armering) til poolfundamentet, og det er tid til at bestille beton. Jeg har tænkt mig, at den skal leveres med en rende, der kan nå et hjørne af formen, og så er tanken at fordele betonen manuelt.

Poolmanualen siger almindelig C28/35, men jeg overvejer, om det kunne være en idé at bruge SKB i dette tilfælde? Så slipper jeg for at vibrere, men måske flyder den også lettere ud - eller er der større risiko for separation ved manuel håndtering?

Så hvad siger I i dette tilfælde, SKB eller ej?

Jeg kørte SKB i poolen og ville ikke gøre det igen. Ja, du slipper for vibrationer, men det var svært at få overfladen til at fungere, så jeg måtte slibe for at få det til. Jeg bliver nødt til at spartle lidt, da blærer bliver til fordybninger, når man sliber.

Skulle jeg gøre det igen, ville jeg have kørt almindelig og glat.

• Synes
jonasfin
  • Laddar…
Jeg gik i samme tanker, da jeg skulle støbe grundplade og havde tænkt på at bruge SKB. Blev frarådet af betonfirmaet, da den er sværere at håndtere og kræver en meget god støbeform. Det endte med, at jeg brugte S4, som flyder ud godt og ikke kræver meget vibrering. Men tal med betonfirmaet, du har tænkt at bruge, så giver de dig råd i valget.

• Synes
jonasfin
  • Laddar…
J jonasfin sagde:
Så hvad siger I i dette tilfælde, SKB eller ikke?
lej en vibra og en sloda for nogle hundrede kroner......så kan du bruge almindelig beton.

• Synes
jonasfin og 1 anden
  • Laddar…
Tak for jeres input! Bliver til at skippe SKB og gå på almindelig 👍

• Synes
Robert-san01
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.