P
Ved ikke om jeg poster i den rigtige afdeling men jeg chancer.

Jeg tænkte på at sætte vægskabe 80x90cm op på en væg med dobbeltgips og fliser. Desværre kan jeg ikke skrue direkte i reglerne.
Hvilke skruer eller plugs osv skal jeg bruge?

P
Nogen der har en idé?
Jeg overvejer expander gipsskruv til dobbeltgips. Vil det fungere? På expander-delen af skruen er der jo to "tagge" som sandsynligvis skal sørge for, at den ikke snurrer rundt men fæster i gipsen. Hvad gør man med disse? De vil måske sprække flisepladen når man fæster skruen? Skal man måske bøje dem tilbage?

Thomas59
Du kan nok bøje eller file hullerne på Mollypluggen. Risikoen er så, at pluggen/expanderen drejer rundt. Måske kan en smule epoxylim hjælpe. Så længe pluggen begynder at "trække," er det roligt. Så bremser pluggen ofte vingerne bag gipsen.

Der findes måske en anden snedig løsning/plug/expander, men jeg bruger selv Snap Toggle. Den har en tynd plastkrave, som heller ikke bygger så meget ud fra flisen.

Uanset hvilken løsning du vælger, er det vigtigt, at du virkelig fylder hullet med silikone, da du bryder tætsluttende lag, når du borer. Tryk det i både før og efter, at du har sat pluggen på plads.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.