Jeg har bygget en konstruktion, som skal hænges under loftet med lamper m.m. Jeg har bygget den af MDF og den vejer ca. 20-25 kg. Størrelsen er 1 x 2 meter. Den skal fastgøres i loftet med 6 plugs. En plug i hvert hjørne og en plug i midten på hver langside. Tanken er en slags krog, hvor pluggen sidder med en kæde, som er ca. 20 cm lang. Belastningen per plug bliver da ca. 3-4 kg per plug. Den må ikke falde ned i hovedet på mig, for så er det nok slut. Som I kan se på billederne, er loftet lavet af letbeton med armering. Jeg kan ikke huske, hvad denne type loft kaldes.

Hvilken type plug skal jeg bruge for at den skal sidde sikkert?

Tegning af mdf-konstruktion til loftmontering, viser dimensioner og placering af beslag til ophængning. Innertak af blød beton med armering, set fra undersiden. Det er planlagt at hænge en konstruktion op, men valg af egnede plugs diskuteres. Loft af blød beton med armering, bemærkelsesværdige huller i overfladen.

nikasp
Tænk bare på at tjekke, så du ikke borer i nogle indstøbte elkabler eller endnu værre, vandrør.

nikasp nikasp sagde:
Tænk bare på at tjekke, så du ikke borer i nogen indstøbt elkabel eller endnu værre, vandrør.
Er ret sikker på, at der ikke findes hverken el eller vand i denne type loft, men tak alligevel.

Isakare Isakare sagde:
Jeg ville have brugt noget lignende denne.
Hænge noget tungt i bare pløkker, selvom der findes gode pløkker til letbeton, ville jeg ikke gøre.
[link]
Hvordan fungerer den pløk/anker?

T tergo sagde:
Lättbetongplugg Gb 8 25-Pack | Google Shopping
Hvor mange kg kan pluggen håndtere?

En Essve NL8x65 nylonpløk klarer en træklast på 20 kg i letbeton.
Det behøves ikke noget specielt til en så let last.

Tak så meget for alle tips :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.