Fricke sagde:
Jeg er inde på at lægge Gles, plader og gulvvarmeslange ovenpå gulvspånpladen, dette for at kunne sænke fremløbstemperaturen! Også for at få et hurtigere gulv reguletorisk!

Håber og tror at det skal fungere, kan vi få høre flere referencer!???
Må jo findes flere som har det sådan...
Så ved jeg at der er dem, der lægger gulvgips ovenpå også!
Men det føles lidt overarbejdet!??
MVH
Tobias.
Præcis så jeg er ved at lægge (uden gips). Så kan man desuden bygge færdigt alt hvad vægge hedder inden man lægger ud slangerne og risikerer ikke søm på forkerte steder.

Jeg har lagt limet og skruet 22 mm gulvspån, 21x120 glespanel limet og skruet. varmeplader og rør, lumppapp og til sidst skruet 25 mm fyrreplankegulv. Stabilt er det. :)
Gulvvarmerørene er matet i beskyttelsesrør mellem kobling og rum.

snickar_lasse sagde:
hej! dette er fine gulve. 30mm uponor gulvplade og plader, som ligger på 22mm spån.
Dette virker betydeligt dyrere end at bruge spredningsplanker og så også unødvendigt, hvis man ikke mangler isolering i bjælkelaget.

Johan Gunverth sagde:
Jeg har lagt limet og skruet 22mm gulvspån, 21x120 glespanel limet og skruet. varmeplader og rør, lumppapp og til sidst skruet 25mm fyrretræsgulv. Stablit er det. :)
Gulvvarmerørene er ført i beskyttelsesrør mellem kobling og rum.
Johan, jeg vil huske, at du støbte slangen i beton ovenpå gulvspån i nogle rum, også hvor du skulle have flydende gulv som parket? Hvordan blev det? Det burde blive rigtig godt.

hej bygge nyt! må lige spørge om én ting? den plast som man ser på billedet, ligger den nederst. hvad ligger pladerne på, er det gips du skruer derefter, og hvad skal du have oven på dette?

MathiasS sagde:
Johan, jeg vil huske, at du støbte slangen i beton ovenpå gulvspån i nogle rum, også der hvor du skulle have flydende gulv som parket? Hvordan blev det? Det burde blive rigtig godt.
Netop, ja! Samvittigheden blev lige mindet om, at jeg skulle have rapporteret tilbage.

Jeg har jo limet+skruet 22mm gulvspån overalt, men der hvor der skal ligge klinker, har jeg støbt slangen i finbeton og derefter lagt klinkerne på dette. Finbetonen er mellem 31mm og 37mm afhængigt af hvor tykke klinkerne er blevet brugt. Jeg har altså ikke støbt til noget parketgulv, men det ville sikkert fungere lige så godt.
Min konstruktion adskilte sig fra det normale, fordi vi også støbte gulvvarmepladerne ind. Se billeder her:

http://forum.byggahus.se/vaerme-allmaent/45986-flytspackla-golvvaerme.html#3

Resultatet blev meget godt. Gulvet er betydeligt hurtigere end uden plader, og man kan mærke en skarp grænse i varmeskiftet mellem områder, der har plade og ikke plade.
Desværre var støbningen ikke det letteste. Luft sætter sig fast under pladen og vil lække op langs ryggen efter støbningen. Det stod og boblede nogle timer, før betonen havde stabiliseret sig. Havde pladerne været noget perforeret, ville det have løst problemet. Det var dog ikke interessant for Wirsbo efter, at vi havde diskuteret resultatet fra min støbning. at lave en produktvariant for en marginalløsning kan vel ikke betale sig.
Finbeton har også den store fordel af at være stærkere end spartel, og omkostningerne er omkring en tiendedel. Kræver dog mere arbejde med udjævning.

snickar_lasse sagde:
tjenare bygga nytt! Må jeg lige spørge om en ting? Den plast, som man ser på billedet, ligger den nederst. Hvad ligger pladerne på, er det gips, du skruer senere, og hvad skal du have ovenpå dette?
Det er bare vægplasten, du ser på billedet. På anbefaling af parketleverandøren (Kährs) skal der være plast under gulvet, så den blev tapet sammen med gulvpladsen.

http://forum.byggahus.se/vaerme-allmaent/44207-golvvaerme-pa-oevervaning.html

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.