Jeg roder med vores loge, skifter panel og skal lave nye hæng-skydedøre (dvs. udskifte dem på billederne). Har søgt her på forummet efter tips til, hvordan man bygger hæng-skydedøre, men uden held. Fandt i stedet denne film fra GDS https://gds.se/byggnader/forrad/garasje-bygg-en-skjutdorr
Her bygger de jo en ret lille (160 bred, 244 høj) dør sammenlignet med mine (som er ca. 4 meter høje og 2 meter brede) og så beklæder de den med en plade. Mit spørgsmål er, om jeg kan bruge samme dimensioner på reglerne (50*100) og bruge samme konstruktion, selvom jeg skal lave større døre og beklæde dem med brædder i stedet? Eller skal jeg have tykkere regler og tilføje noget i konstruktionen, der stabiliserer (f.eks. en af amatøropbygger-synspunkt en frygtelig skråstiver eller lignende)? Nogen der har styr på det?

Jeg kan jo bare efterligne dem, der sidder, men de har ret så groft skelet, hvilket jeg selvfølgelig vil undgå, hvis det er muligt.

Hvis I vil kigge på andre dele af projektet (f.eks. skift fra eternit til beklædning med panel), har det tidligere fået hjælp i https://www.byggahus.se/forum/threads/lockpanel-utan-lock.483621/#post-5210617 og https://www.byggahus.se/forum/threa...saden-eternitklaedd-loge.410655/#post-5209985

• Grøn logedør dækket af klatrende planter, med en rød trædør ved siden af; gammel eternittag.
  • Grønne, slidte hæng-skjutportar på en grå murstenslade, med teksten "ÖSTÅBO" på den venstre port.
  • Grønne skydedøre i en lade under renovering, delvist åbne, med rødt træværk og mos på tagstenene.
Jeg tror, at det enkleste er at tage en af dine porte ned og se, hvordan de er lavet.
Ud fra hukommelsen nu ville jeg have bygget af 28x120 eller lignende, som man lægger dobbelt og forskyder i hjørnerne og siderne, hvor du har brug for sømmeregler til panelet.
Håber du forstår, hvad jeg mener.
Måske går med tyndere også, dine porte er jo ikke overdrevent store.

//AA

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
S saiter sagde:
Jeg tror det enkleste er at tage en af dine porte ned og se, hvordan de er lavet.
Ud af hovedet nu så ville jeg bygge af 28x120 eller lignende, som man lægger dobbelt og forskyder i hjørnerne og siderne, hvor du har brug for sømmeregler til panelet.
Håber du forstår, hvad jeg mener.
Måske går det også med tyndere, dine porte er jo ikke overdrevent store.

//AA
Tak! Jeg tror, jeg forstår, hvad du mener. 2 lag rektangulær ramme af 28x120). Lad os sige, at det venstre lodrette nærmest panelet sidder helt oppe i øverste hjørne, så mener du, at det venstre lodrette længst væk fra panelet sidder helt ned i nederste hjørne, samtidig med at de, der går vandret, fylder "tomrummene" i hjørnerne efter de lodrette?

• Synes
Pielstick og 1 anden
  • Laddar…
Kanon, tak for engagement :)

• Synes
saiter
  • Laddar…
"]Tak! Jeg tror, at jeg forstår, hvad du mener. 2 lag rektangulær ramme af 28x120). Lad os sige, at den venstre lodrette nærmest panelet sidder helt oppe i øvre hjørne, så mener du, at den venstre lodrette længst væk fra panelet sidder helt ned i nedre hjørne. Samtidig som de, der går vandret, fylder "tomrummene" i hjørnerne efter de lodrette?[/QUOTE]

Ja præcis.

//AA

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.