Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Ja, den typen af tagspær er selvbærende. I princippet, bør man måske tilføje, for det går ikke at læse nogen dimensioner fra fotoet.
jeg synes også det ser sådan ud, men bør vel spørge en sagkyndig inden jeg river indervæggen ned.J justusandersson sagde:
Svært at tage billeder af tegninger
hele spæret er 955 cm højde til nok 258 cm kan tjekke flere mål, hvis det hjælper?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Dimensionerne på overramme og underramme er mest interessante.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Dimensionen ser lidt klejn ud (2"x5")
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det kan fungere over en kortere strækning. Lidt svært at få opbjælken.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,614 indlæg
Forskellen bliver jo, at det er fastgørelsen i hver spær, der bærer i stedet for, at den bare får støtte nedefra.
Jeg vil lave en lignende ting, og min 7m limtræsbjælke er allerede på plads på loftet. Så den skal bare placeres rigtigt og fastgøres i spærene, før jeg river midtervæggen ned til foråret.
Jeg overvejer gaffelankre som fastgørelse til limtræsbjælken.
Jeg vil lave en lignende ting, og min 7m limtræsbjælke er allerede på plads på loftet. Så den skal bare placeres rigtigt og fastgøres i spærene, før jeg river midtervæggen ned til foråret.
Jeg overvejer gaffelankre som fastgørelse til limtræsbjælken.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Der er nogle åbenlyse problemer. F.eks. at dimensionere den korrekt, så den gør nogen nytte. Bjælken skal have understøtninger i enderne, helst også i midten, passende i form af søjler, der skal føres ned til fundamentet. Det bliver en meget lang bjælke. Gaffelankre synes jeg er lidt for spinkle. Jeg foreslår båndstål, der bukkes.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,614 indlæg
Jo de føles lidt svage, men jeg tænkte at tjekke, hvad de er dimensioneret til, før jeg forkaster dem. Ellers er jo et ligesidet vinkeljern omkring 40-50 mm i s235 sikkert billigere også.
Men det kræver lidt mere arbejde.
I mit tilfælde vil bjælken have støtte fra den støbte kernevæg i kælderen, samt som du hjalp mig med tidligere, behøves ingen bjælke egentlig i mit tilfælde.
Men det kræver lidt mere arbejde.
I mit tilfælde vil bjælken have støtte fra den støbte kernevæg i kælderen, samt som du hjalp mig med tidligere, behøves ingen bjælke egentlig i mit tilfælde.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvad tror forumet om mulighederne for at udvide denne døråbning?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vad tror ni om denna lösning för avrinning vatten på altantak?
Tak & Vind -
Vad tror ni om denna badrumsplanering?
Badrum -
Vad tror ni om installationen av vattenutkastaren
Vatten & Avlopp -
Vad tror ni om att ersätta vanlig varmvattenberedare med en bredare me
Vatten & Avlopp