Ja, som topicen lyder, hvad står HDF for?
Som jeg har forstået det, skal F'et betyde noget med spænding at gøre, men resten?
(dog i nogen engelsk forklaring)
Vi siger jo bare HålDäck, så man undrer over F'et.
Håber nogen kan hjælpe lidt
MvH
Som jeg har forstået det, skal F'et betyde noget med spænding at gøre, men resten?
(dog i nogen engelsk forklaring)
Vi siger jo bare HålDäck, så man undrer over F'et.
Håber nogen kan hjælpe lidt
MvH
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 185 indlæg
High Density Fibreboard, type masonite. Det er fremstillet af finere materialer end MDF.
De prefabrikerede bjælkelagsplader eller –elementerne, der anvendes, er ofte af typen HD/F, som står for ”huldæk, forspændt”. Det betyder, at pladerne har store gennemgående kanaler som udsparinger for at reducere materialeforbruget og vægten, samt at armeringen i pladerne er forspændt, hvilket resulterer i, at hele pladen bliver en smule buet som en buebro.
http://www.imego.com/commonfiles/www.imego.com/Documents/DataSheets/Studie_av_byggbranschens.pdf
http://www.imego.com/commonfiles/www.imego.com/Documents/DataSheets/Studie_av_byggbranschens.pdf
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 185 indlæg
Bonan og Johan, Havde I læst hele mit første indlæg, ville I have forstået, at det ikke handlede om noget trämaterial og slupet ytre jer.
f91jsw og Anaitis tak for hjælpen, havde nogen anelse om, at det var spænding, men ikke ordet
men nu ved jeg Forspænding
f91jsw og Anaitis tak for hjælpen, havde nogen anelse om, at det var spænding, men ikke ordet
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 185 indlæg
Faktisk ikke. Var lige så overbevist om at det handlede om almindeligt trämaterial som du var om betonmaterial. Ser stadig intet i teksten som tyder på at det er beton, muligvis "HålDäck" men det lyder som en almen term for hvad som helst i mine ører.Dzollero sagde:
Nåja. Diskussionsforum er jo for diskussioner. Som denne tråd.
Har fået svar på mit spørgsmål, så der er ikke mere at diskutere.Johan Gunverth sagde:Faktisk ikke. Var lige så overbevist om, at det handlede om almindeligt træmateriale, som du var om betonmateriale. Ser stadig intet i teksten, der tyder på, at det er beton, muligvis "HulDæk", men det lyder som en generel term for hvad som helst i mine ører.
Nå, men. Diskussionsforum er jo til diskussioner. Som denne tråd.![]()
Hvis du ikke vidste, at hul dæk ikke har med skvmateriale at gøre, så forstår jeg, at du ikke reagerede på spørgsmålet, som jeg havde ment. Må skrive tydeligere næste gang. Hav det godt.
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
At det er beregnet for en vis nedbøjning på midten, så det er spændt opad for at kompensere det