Ja, som topicen lyder, hvad står HDF for?

Som jeg har forstået det, skal F'et betyde noget med spænding at gøre, men resten?
(dog i nogen engelsk forklaring)

Vi siger jo bare HålDäck, så man undrer over F'et.

Håber nogen kan hjælpe lidt :D

MvH
 
High Density Fibreboard, type masonite. Det er fremstillet af finere materialer end MDF.
 
Stemmer som tidligere skribent skriver. HDF er også stivere og hårdere end MDF.
 
Nej, vi taler om bjælkelag nu.
 
http://www.kynningsrud.se/kunder/kynningsrud/kynnmm.nsf/lupgraphics/hd_illustrasjon.jpg/$file/hd_illustrasjon.jpg
 
Ville gætte at dit F står for at elementerne har forspændt armering.
 
f91jsw sagde:
...HD/F
Måske er det bedre at spørge med korrekt stavet tekst. HDF og HD/F er jo en ret stor forskel

;)
 
Senest redigeret:
Det kan man jo mindst sige, at det er en pokkers forskel.
 
Bonan og Johan, Havde I læst hele mit første indlæg, ville I have forstået, at det ikke handlede om noget trämaterial og slupet ytre jer.

f91jsw og Anaitis tak for hjælpen, havde nogen anelse om, at det var spænding, men ikke ordet :) men nu ved jeg Forspænding
 
Dzollero sagde:
...så hade ni förstått att det inte handlade om något trämaterial och slupet yttra er.
Faktisk ikke. Var lige så overbevist om at det handlede om almindeligt trämaterial som du var om betonmaterial. Ser stadig intet i teksten som tyder på at det er beton, muligvis "HålDäck" men det lyder som en almen term for hvad som helst i mine ører.

Nåja. Diskussionsforum er jo for diskussioner. Som denne tråd. :D
 
Johan Gunverth sagde:
Faktisk ikke. Var lige så overbevist om, at det handlede om almindeligt træmateriale, som du var om betonmateriale. Ser stadig intet i teksten, der tyder på, at det er beton, muligvis "HulDæk", men det lyder som en generel term for hvad som helst i mine ører.

Nå, men. Diskussionsforum er jo til diskussioner. Som denne tråd. :D
Har fået svar på mit spørgsmål, så der er ikke mere at diskutere.
Hvis du ikke vidste, at hul dæk ikke har med skvmateriale at gøre, så forstår jeg, at du ikke reagerede på spørgsmålet, som jeg havde ment. Må skrive tydeligere næste gang. Hav det godt.
 
Et tillæg F er der netop fordi der findes slakarmerad Häldeck med :)
 
Hvad indebærer forspændingen mere præcist?
 
At det er beregnet for en vis nedbøjning på midten, så det er spændt opad for at kompensere det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.