Hej

Jeg skal støbe lidt kældergulv i næste uge, og der kommer en betonbil, som skal tømme slatten, når støbningen er gennemført.

Ifølge oplysninger drejer det sig om 3-500 liter. Nogle gode tips til, hvad man kan gøre med dem?

Du har ikke brug for en lille plade i haven eller sådan?
Fundament til lågestolper?
Plinter til noget andet, du skal bygge?
En nabo, der har brug for noget?

3-500 liter beton er en ret stor klump! Bed dem om at lave flere klatter og læg armeringspinde i, så I kan løfte dem, hvis I ikke finder på en måde at bruge betonen.

/pinebar

Har allerede sat gang i tankerne.

Har en portstolpe jeg havde tænkt mig at støbe senere i sommer - tid til at bygge en form :)

Må nok købe et par store støbespande fra Silvan og lave bojsten at smide ud på blokken...

Overvejer også at bygge en lille "rampe" op mod min garageopkørsels kantsten. Men så går gadekontoret og ejendomskontoret nok amok.

Flere tips modtages.

pinebar sagde:
Du har ikke brug for en lille plade i haven eller lignende?
Fundament til portstolper?
Pæle til noget andet du skal bygge?
En nabo der har brug for noget?

3-500 liter beton er en ret stor klump! Bed dem lave flere klatter og læg armeringsstænger i, så I kan løfte dem, hvis I ikke finder på en måde at bruge betonen.

/pinebar

En lille plade til at parkere cykler eller lignende på?
Hvordan står skraldespandene i dag?
Har du en skråning eller kant, du vil fikse?

Hvilket underligt måde at tage sig af det, at betonbilen ikke kan tage med sig den rette mængde. For mig sagde jeg stop, da jeg troede, jeg havde fået den rette mængde, og så stoppede han bilen og sagde tak for sig. Det var jo ikke min fejl, at han ikke bare tog med sig de 900 liter, jeg havde bestilt, uden mere.

Det var ikke sådan, at du regnede forkert og
kun fik ca. 700 og betalte for 900 liter ;).

Mvh Putte

Undrer om det ikke er sådan, at de
har en mindste grænse for, hvor lidt man
kan bestille med bil.
Så man alligevel skal betale for overskuddet.

Mvh Putte

ByggPutte sagde:
Undrer om det ikke er sådan, at de
har en minimumsgrænse for, hvor lidt man
kan bestille med bil.
Så man må alligevel betale for overskuddet.

Mvh Putte

Det gjorde ikke mig så meget, hvis jeg havde måttet betale for 1000 liter og kun fik 850, bare jeg slap for besværet med at komme af med det overskydende. Det vigtige var at få så meget, at det rakte. De ekstra liter, jeg måtte betale for, var en lille del af hele omkostningen, da transporten var det dyre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.