Stor rulle af gennemsigtig plastfilm i et garagehjørne, rullet på et sort plastikrør, omgivet af værktøj og træpaneler.

Denne rulle med plastfilm af en slags stod i garagen, da vi flyttede ind i vores hus. Rullen er 180 cm bred og virkelig tung! Plasten er ikke mere end 0.1-0.2 mm tyk, men føles ikke skrøbelig eller tynd, da den er lidt elastisk/gummiagtig.
Rulle af gennemsigtig plastfilm på sort hårdplastkerne, holdt af hånd i sort handske, i træbelagt rum. Plasten er skinnende og let elastisk.
Helt transparent men noget lidt flammig, forsøgte at tage et billede af strukturen;
En hånd holder en gennemsigtig plastikfilm op mod en sneklædt baggrund med træer, synlig struktur og flammig overflade.
Vi har ikke fundet nogle mærkninger/tryk/etiketter af nogen slags på hverken det sorte rør i hård plast, som den er opviklet på, eller selve plastfilmen.
Vi har fundet plasten inde i væggene på vores udhus, hvor herren, der byggede det, havde gæsteværelse og sauna. Set indefra sad plasten bag spånpladen, som er indervæggen, og foran isoleringen. Har ingen viden om materialer indeni ydervægge men antager, at herren brugte plasten som byggeplast/byggefolie? For der fandtes ingen flere lag plastfilm i væggen. Men efter at have googlet til det absurde finder jeg ingen variant af byggeplast, der ligner vores plast, de er ikke helt transparente og har oftest noget tryk på selve plasten. Jeg har fundet "skiktruta" i løbende meter, men den plast er tykkere, og jeg har kun set den i 140 cm bredde. Plus at den er betydeligt dyrere, end hvad husets grundlægger ville spendere på byggefolie, baseret på husets andre materialevalg og skorstensfejerens anmeldelse af "nærigrøven", så det føles ikke helt urealistisk, at plasten kan være beregnet til noget helt andet end at have i husvægge fra starten, men hvad??
Vi synes, plasten er rigtig god til mange ting, som i drivhus til afgrøderne og vindskydd til hønsegården og sådanne ting. Min partner vil gerne lave tunnel drivhus af den, men da skal vi jo vide, om den er egnet til det først, og måske skaffe mere, så, hvad er det for noget plast, vi har, og hvor finder man sådan at købe nu om dage, mon?

Hej, Ser ud som en sk. strækfilm man anvender i emballagemaskine for paller. Enkelt udtrykt snurrer man plasten rundt om transportpaller med en maskine for at kasserne skal blive siddende under transport.

• Synes
Violina
  • Laddar…
Kæresten ved, hvilken plastik du mener, han håndterer dem af og til på sit arbejde, men han siger, at vores plastik føles meget tykkere end strækplastikken og som om der er mere gummi i vores. På billeder på nettet ser den ud som pvc-plastik, men jeg ved ikke, hvordan pvc-plastik ser ud/føles i virkeligheden heller, så bliver ikke klogere af det
Der er sikkert 100 meter tilbage på rullen, tror kæresten, så det er nok plastik, man køber nogle hundrede meter ad gangen af

H håbbe1961 sagde:
Hej, Ser ud som en såkaldt strækplast, man bruger i emballagemaskine til paller. Enkelt udtrykt snurrer man plasten rundt om transportpaller med en maskine, så kasserne bliver siddende under transport.
Fik ikke med taggen i kommentaren ovenfor.
En hånd trækker hårdt i et strækbart gennemsigtigt materiale, der er viklet rundt om en finger. Materialet ser svært at rive over.
Her er også et billede af, når min partner trækker i den så hårdt, han kan, ved ikke hvor godt det ses, men den er lidt stræk/strækbar, og det går nærmest ikke at lave hul i den eller rive et stykke af med bare hænderne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.