Undskyld stavefejl i overskriften, ser ud til, at det ikke kan ændres i efterhånden?
God dag,
Jeg har fået hjernestop og kan ikke selv efter googlesøgninger komme i tanke om, hvad dette plademateriale hedder.
Det sidder i loftet og på væggene i et rum, der skal totalrenoveres.
Lige der, hvor jeg har taget billedet, har et vægfast skab siddet.
Hvad hedder pladen? Burde det ikke gå fint at efter grundarbejde lime reparationsvæv og male ovenpå denne?
God dag,
Jeg har fået hjernestop og kan ikke selv efter googlesøgninger komme i tanke om, hvad dette plademateriale hedder.
Det sidder i loftet og på væggene i et rum, der skal totalrenoveres.
Lige der, hvor jeg har taget billedet, har et vægfast skab siddet.
Hvad hedder pladen? Burde det ikke gå fint at efter grundarbejde lime reparationsvæv og male ovenpå denne?
Jeg ville sige hård træfiberskive almindeligvis kaldet masonit i daglig tale. Men da masonit er et produktnavn ligesom frigolit, skal man egentlig sige hård træfiberskive. Havde min byggelærer på 4-årig teknisk linje i gymnasiet hørt masonit eller frigolit, ville han være blevet helt opkørt....
Düsseldorff
Bygningsbevarer
· Bromma
· 3 124 indlæg
Düsseldorff
Bygningsbevarer
- Bromma
- 3,124 indlæg
Heldigt at din bylærer ikke er her nu, og at masonite er blevet synonymt med materialet, ligesom galon, plexiglas, lypsyl, frisbee, post-it, tipp-ex, rollerblades og gladpack.R roli sagde:Jeg ville sige hård træfiberplade, almindeligt kaldet masonit i daglig tale. Men da masonit er et produktnavn ligesom frigolit, så burde man egentlig sige hård træfiberplade. Havde min bylærer på 4-årig teknisk linje i gymnasiet hørt masonit eller frigolit, så ville han have fået et raserianfald....
Blank? Jeg ser intet blank.Anna_H sagde:
Kan meddele samtlige at jeg har både spånplade og masonitplader på væggene hjemme og det der er mere lig spånpladen, synes da jeg at det ser ud som på billedet.
Men noget af det er det og svaret til TS er at gipse på det bliver bedst som allerede skrevet.
Jo det var jo det med pladsen, der sidder et vindue på den væg og jeg skal nok skifte vinduesfoder? hvis jeg sætter gips udenpå men det er jo bare et vindue så det går jo hurtigt. Det er en del stikkontakter og andet som skal lukkes til så gipse dem går nok hurtigst alligevel!Stefan N sagde:
Tak for hjælpen!
Klik her for at svare