Undskyld stavefejl i overskriften, ser ud til, at det ikke kan ændres i efterhånden?

God dag,

Jeg har fået hjernestop og kan ikke selv efter googlesøgninger komme i tanke om, hvad dette plademateriale hedder.

Det sidder i loftet og på væggene i et rum, der skal totalrenoveres.

Lige der, hvor jeg har taget billedet, har et vægfast skab siddet.

Hvad hedder pladen? Burde det ikke gå fint at efter grundarbejde lime reparationsvæv og male ovenpå denne?
 
  • En væg dækket med en brun plade, potentielt en type træfiberplade, med blyantmærker. Der er en flisevæg nederst.
Masonite
 
  • Synes
trasker og 3 andre
  • Laddar…
Jeg ville dog ikke have sat renoveringstapet på det, 6mm (eller 13 hvis der er plads) gips hvis man vil have det godt.
 
  • Synes
Anna_H
  • Laddar…
Masonite som sagt. Siger også gips først.
 
Senest redigeret:
Spånplade
 
  • Synes
Tobzter
  • Laddar…
T TheGame sagde:
Spånplade
Forkert.
 
Düsseldorff
Det er masonite. På med gips, hvis der er plads. Tag ellers masoniten ned.
 
Anna_H Anna_H sagde:
Fejl.
Ved du hvad det er for en plade?
 
Jeg ville sige hård træfiberskive almindeligvis kaldet masonit i daglig tale. Men da masonit er et produktnavn ligesom frigolit, skal man egentlig sige hård træfiberskive. Havde min byggelærer på 4-årig teknisk linje i gymnasiet hørt masonit eller frigolit, ville han være blevet helt opkørt....
 
T TheGame sagde:
Ved du hvad det er for en plade?
Det er allerede besvaret i tråden. Spånplade er ikke blank som denne.
 
Düsseldorff
R roli sagde:
Jeg ville sige hård træfiberplade, almindeligt kaldet masonit i daglig tale. Men da masonit er et produktnavn ligesom frigolit, så burde man egentlig sige hård træfiberplade. Havde min bylærer på 4-årig teknisk linje i gymnasiet hørt masonit eller frigolit, så ville han have fået et raserianfald....
Heldigt at din bylærer ikke er her nu, og at masonite er blevet synonymt med materialet, ligesom galon, plexiglas, lypsyl, frisbee, post-it, tipp-ex, rollerblades og gladpack.
 
  • Synes
roli
  • Laddar…
Anna_H Anna_H sagde:
Det er allerede besvaret i tråden. Spånplade er ikke blank som denne.
Blank? Jeg ser intet blank.
Kan meddele samtlige at jeg har både spånplade og masonitplader på væggene hjemme og det der er mere lig spånpladen, synes da jeg at det ser ud som på billedet.
Men noget af det er det og svaret til TS er at gipse på det bliver bedst som allerede skrevet.
 
Enig med dig, der er mange produkter, hvis navn er blevet synonymt med produktet. Bruger selv masonit og frigolit, så lærerens frustration over brugen af navnene trængte ikke ind....
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Kovalevy! (på finsk...)
 
useless useless sagde:
Masonite
Så hedder det ja! Tak!
 
Stefan N Stefan N sagde:
Jeg ville dog ikke have sat renoveringstapet på det, 6mm (eller 13 hvis der er plads) gips hvis man vil have det godt.
Jo det var jo det med pladsen, der sidder et vindue på den væg og jeg skal nok skifte vinduesfoder? hvis jeg sætter gips udenpå men det er jo bare et vindue så det går jo hurtigt. Det er en del stikkontakter og andet som skal lukkes til så gipse dem går nok hurtigst alligevel!

Tak for hjælpen!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.