Hej har fået skrue i pakke til en terrassemarkise. Det viste sig, at skruen man fik med var for kort. Hvad hedder denne skrue? Så jeg kan tjekke hvor den findes i en længere model? mvh

• En hånd holder en metalbolt med rundet hoved og gevind, sandsynligvis en bolt til en terrasseskærm.
  • Skruv, møtrik og skive ved siden af et beslag til en terrassmarkise. En målebånd viser længden på skruven som kort.
Vognbolt

• Synes
stugfar og 1 anden
  • Laddar…
S
Antager at du har overvejet muligheden for at du prøver at montere sagen på den forkerte måde, men jeg siger det alligevel.

Utroligt ;)
Stort tak!

• Synes
jalmars
  • Laddar…
S stugfar sagde:
Antager at du har overvejet muligheden for, at du forsøger at montere sagen på forkert måde, men jeg siger det alligevel.
Hvordan mener du? Forstod det ikke helt? Det jeg tænker over er, at jeg har jo en træfacade. Fungerer denne bolt til netop træ? Eller kan det være noget andet, jeg har brug for?

S
Mener bare at, hvis jeg går til mig selv, havde jeg nok kunnet nå at overbevise mig selv om at en bolt var for kort, inden jeg havde indset at jeg forsøgte at montere noget på en forkert måde…

PS den der type bolt virker sådan at man laver et gennemgående hul i f.eks. træ.

• Synes
Hammare&Spik
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik sagde:
Hvordan mener du? Jeg fulgte ikke helt med?
Det jeg funderer over, er at jeg har jo en træfacade. Virker denne bolt til netop træ? Eller kan det være noget andet jeg har brug for
Ja, den er beregnet til træ. Den firkantede del trækkes ind i træet og forhindrer, at skruen drejer, når møtrikken strammes.

• Synes
Hammare&Spik
  • Laddar…
Vognbolte kan man have til træ men også metal hvis hullerne er firkantede for præcis som mexitegel skrev, at forhindre skruen i at rotere.

• Synes
Daniel 109 og 1 anden
  • Laddar…
S stugfar sagde:
Mener bare at, om jeg går til mig selv, havde jeg nok kunne nå at overbevise mig selv om, at en bolt var for kort, inden jeg havde nået at indse, at jeg forsøgte at montere en ting på forkert måde...

PS den der type af bolt fungerer sådan, at man laver et gennemgående hul i f.eks. træ.
Okay, nu forstår jeg. God input! Rent logisk er bolten for kort. Den skal gå igennem træfacaden og til den bagvedliggende bærende bjælke. Desuden ringede jeg til kundeservice, som solgte produktet. De sagde også, at alle huse er jo forskellige. Man må købe det, man har brug for :)

Hvordan skal du få møtrikken derind, hvis skruen skal gå ind i den bagvedliggende bjælke?
Formentlig har du brug for en træskrue i den rette dimension?
Hvad siger monteringsvejledningen?

Hvor er de medfølgende skruer tænkt at blive brugt? Den eneste mulighed er, hvis man fastgør markisen til en stålbjælke... Eller også skal de bruges et andet sted.

useless useless sagde:
Hvordan skal du få møtrikken på, hvis skruen skal gå ind i den bagvedliggende bjælke?
Rimeligvis har du brug for en træskrue i den rigtige dimension?
Hvad siger monteringsanvisningen?
Ikke meget…

• Instruktioner til montering af markise med skruer og beslag. Diagram viser mål og position for montering på væg eller loft.
Tolker I dette som at begge disse dele skal bruges, eller kun en af dem? Jeg tror, at den lidt mørkere, større er beregnet til, hvis man vil hænge markisen i tagkonstruktionen.

• Illustration af monteringsvejledning til markise, med dele markeret med rød cirkel. Viser to monteringsbeslag og nødvendige afstande for korrekt installation.
Som jeg troede da... Ifølge billederne skal skruerne bruges til at fastgøre markisen i vægbeslaget. Skruer til at sætte beslaget fast i væggen følger ikke med, men dem må man skaffe selv ud fra betingelserne på stedet.

• Synes
Daniel 109 og 1 anden
  • Laddar…
useless useless sagde:
Som jeg troede da... Ifølge billederne skal skruerne bruges til at fastgøre markisen i vægbeslaget. Skruer til at sætte beslaget fast i væggen følger ikke med, men dem må man selv skaffe baseret på betingelserne på stedet.
Tak. Hvad kan det tænkes at være for skruer? Fransk træskruer? Burde det fungere?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.