Undrer hvad man kalder disse dækningsplader, som skal dække grimme skruehoveder, samt hvor man kan finde dem?
Kig på billedet, så ser I.

130200923355A7795.jpg

Er det virkelig skiver da og ikke bare skruvhovedet, der ser sådan ud?

Er de altså helt glatte på toppen?

Ellers plejer man vel at bruge træ- eller plastpropper for at skjule skruehuller på en trappe.

Dækprop kalder man dem ofte. Du finder dem i forskellige materialer og farver i en velassorteret byggemarked. :cool:

Staffans2000
Jeg spekulerer ligesom "Bergling" på, om det er dækplader? Svært at se!
Hvis "pladerne" ikke kan pilles væk, er det ingen plader, men hovederne på såkaldte vognbolte, du ser.

Staffan

Staffans2000
Immobil sagde:
Vognbolt kan det ikke være, eftersom TS så skal have en møtrik på den anden side af vangerne.

Jaha..... og hvem siger, han ikke har det?

Staffan

Jeg, eftersom jeg aldrig har set en trappe med muttere på indersiden af vangstykkerne. :rolleyes:

Kaldet også dækpropp...

nej det er ingen vognbolt.
pillede en af her og tog billede af den. Ser nu at billedet jeg tog fra begyndelsen måske ikke har sådan nogle.
Se dette billede i stedet.

910200925209Pcd2b.jpg

Kan tilføje sådan næsten 4 år senere, at jeg STADIG ikke har fundet denne "brikken/pluggen"!

Har spurgt i et 10-tal butikker/byggemarkeder. Der er blevet bladret i kataloger i timer.
Lykkedes at slibe til og genbruge et par stykker, men mangler stadig omkring 40 "brikker/plugger".
Huset er fra 73, så det burde jo ikke være helt glemte ting...

Antagelig noget specielt som traproducenten/husproducenten/en eller anden beslagfirma har bikset sammen. Forsøg at finde noget tætpropp, og byt det hele for at få det ens.

Jeg købte kromede endestykker til rør, da jeg skulle dække hullerne i trappegelænderet. Købte dem hos en butiksindretningsfirma.

TH Nyman på hillebardsgatan i malmö har sandsynligvis sådan hjemme

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.