Hej,

Skal fastgøre et armeringsnet inden for et stort antal rammer, af varierende dimensioner. Jeg har set det gjort med et lignende beslag som på billedet. Denne er lavet ved at bore en "rørholder" fra Bauhaus. Eftersom jeg har brug for cirka 100, ville det være meget nemmere at købe færdige.

Nogen der ved, om det findes og hvad det hedder?

Centrumhullet skal være ca. 7mm da armeringsnettet er 6mm.

Tak!

• Armeringsholder af metal på træbord, med tre huller til fastgørelse. Velegnet til armeringsnet, ca. 7 mm i diameter.
Rørklemme?

Tror det kan være svært at få fat i. Aldrig set og ved ikke, hvad de skulle bruges til.
Er det en træramme? Bor hullerne i rammen på den rigtige cc og "træ" på rammen på armeringen?

Synes det ser ud til at være en rørklemme med stopskrue. Men 7 mm, virker stort...de jeg har set har typisk 3-4 mm.
Findes store til 32/50/76 mm rør og de har nok 5-6 mm stopskrue. Men at bruge sådanne virker dyrt. Se f.eks.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm

C C.Lundin sagde:
Tror at det kan være svært at få fat på. Aldrig set og ved ikke hvad de skulle bruges til.
Er det en træramme? Bor et hul i rammen på rette cc og "træ" på rammen på armeringen?
Håber at undgå det! Det bliver tidskrævende at passe ind på alle hold. Dette løser ligesom hele det problem.:)

tttomten TomasJor sagde:
Synes det ser ud til at være en rørklemme med stopskrue. Men 7 mm, virker stort...dem jeg har set har typisk 3-4 mm.
Der findes store til 32/50/76 mm rør, og de har nok 5-6 mm stopskrue. Men at bruge sådan nogen virker dyrt. Se f.eks.
[link]
Uden tvivl dyrt! Denne jeg har brugt nu til test koster 10:-. Men tak for at lede og for tips!

P p3p3 sagde:
Hej,

Skal fastgøre et armeringsnet inden i et stort antal rammer, af varierede dimensioner. Jeg har set det blive gjort med et lignende beslag som på billedet. Netop denne er lavet ved at bore en "rørholder" fra Bauhaus. Eftersom jeg behøver cirka 100, ville det være meget lettere at købe færdigt.

Er der nogen, der ved, om det findes, og hvad det hedder?

Centerhullet skal være ca. 7mm, da armeringsnettet er 6mm.

Tak!
Kunne det fungere med et montagebånd?
Montagebånd fra Biltema, 20x0,7x10m, pris 59,90 kr.

P Pappa1986 sagde:
Kunne det fungere med et montagebånd?
[billede]
Smart!
Så er det jo bare at klippe, folde, klemme sammen med polygripet og skrue.
Og det er vel nok med en skrue i hver, hvis man folder dobbelt:
Diagram af en simpel konstruktion med klips, skruer og polygrip, der skal foldes og fastgøres med en enkelt skrue.

P p3p3 sagde:
Håber at undgå det! Det bliver tidskrævende at passe ind på alle fronter. Dette løser ligesom hele det problem.:)
Alle jern er jo på samme cc, måler ud og borer alt gør du nok på 4-5 minutter skulle jeg tro.
Du har jo selv et meget klarere billede af hvad du vil have, men det var bare et tip! :)

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Smart!
Så er det jo bare at klippe, folde, klemme sammen med polygripen og skrue.
Og det er vel nok med en skrue i hver, hvis man folder dobbelt:
[billede]
Skal overveje sagen! Tak begge

P p3p3 sagde:
Håber at undgå det! Det bliver tidskrævende at passe ind på alle måder. Dette løser ligesom hele problemet.:)
Njää, ikke så tidskrævende, har en hel del net i haven og jeg har lagt nettet på stolperne, tegnet en markering per tråd, boret og trukket på med stolpen lidt vinklet i starten. Afslutter med at spikre med klammer for at holde det hele sammen. Klipper nettet så det stikker ud med 2-3 cm, som skal ind i stolpen og i katteburet er der ramme på alle 4 sider af nettet.
Billede fra katteburet:
bE7yLPqtMm1LYboDtWuc01M9_E4UdH9OP5LdNS6GiMPM1qQLrSP2XyOqxFj5liaNg6mq8PnN5Kjh1M3OlYdTHOFZC-OK-zXmpNWGuPlMFiM1zbyt3G9BiZqSpB9fQ2YP74hqY-xTEgYBhu8_nHzzm8k2cdlwcKnPo7Kebkql2wsQt-bvF-bXw3VqiBd9ySbgun75DZymH-scka_KTZfCSFCLFAjJwdDLATCz9XxjRRQBAXzf4NoMgh5EHUS8xHl9scT7FGMsw7Zt1exMrke4nIibzI2P1luMe0Ud0eegIXHcDAoCRZLQvWKGE8WVjoBEpoT1KV69f3opXn_6veiB3F16e6NSrbJd39jfSS1yFiP9qkVTLWx82Hp02B8R8Jzhsg48ytSP4enhzG66VpdvO89IThCT2vuPB8nfPCYgHoI5pnECbmliN4DcsUTOnz1IH4e8UjxM8G1lUj95RUo0TGUDxbIIT6mVtcp5Mj6-qQ7V9Aj1GCS9eBZkJQjL1RNxqwE4Ue8aEULdnKkwa39mnVB6cpnEuD2V29s1xwM1b_fZ-AKJMVwpvzbGoIL8MG7yibCmvJSyMy0kToglYWtvqJxKbSYBYfb1hsyZLv2elBaYsY2I6SQBvAgJWQnPXY8WTFft3nmH6lAPwBkbCTFjpeSZbIY8Nbg=w1250-h937-no

//Jante

Senest redigeret:
  • Synes
BengtH
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.