Jeg har en udfyldningsvæg, der skal fastgøres til huset på denne måde

Diagram viser en struktur med trekanter og vinkler, der skal fastgøres til væggen. Illustrerer brug af skruer gennem en metalramme mod en murstensvæg.

Vinklen vi vil svejse sammen skal skrues fast i væggene, men hvordan?
At skrue med fransk skrue direkte i lecablokken vil ikke holde!
Jeg tænkte på ekspanderskruer, hvor jeg borer og sætter pluggen fast i væggen med lim,
kan huske at jeg måtte gøre sådan, da jeg satte en plasmaskærm op i en murstensvæg. Pluggen drejede
bare rundt ellers...

Vil helst undgå gennemgående, da der ikke må være synligt noget på ydersiden

Tips vil blive værdsat!

MVH

Jeg forstår ikke helt, hvad det er, du skal hænge op på væggen, eller hvad det vejer, men Essves letbetonskruer er en ret god ting til normalt belastede fastgørelser. Som et andet valg ville jeg overveje en facadepløk.

Der findes plugs og skruer specielt beregnet til lecabeton. Vil du kunne trække rigtig hårdt, kan du bore et par centimeter mere end pluggen og støbe den fast.

støbe fast den på den anden side tænker du? jeg vil helst, at det ikke kan ses udefra

Hilti Hit sidder som bjerget men det kræver en speciel sprøjte for det men tror Essbe har en variant også.

[h=1]Capricorn Nordisk[/h]
0573-10865
image

...men hverken Capricorn-ankeret eller Fischerpluggen er vel beregnet til LECA. Fischerpluggen til letbeton, ja, men ikke til leca ifølge Fischer.

Kemanker og gevindstang!

• Synes
larsbj
  • Laddar…
Grundspørgsmålet er nok, hvad det er, som trådskaberen skal skrue fast.....og hvilken belastning man kan forvente sig. Kemiske ankre etc. er jo ret besværligt sammenlignet med en letklinkerskrue.

• Synes
larsbj
  • Laddar…
MathiasS sagde:
Grundspørgsmålet er nok, hvad det er, trådskaberen skal skrue fast.....og hvilken belastning man kan forvente. Kemanker etc er jo ret kringlet sammenlignet med en letklinkerskrue.
Mener ikke TS, at han skal fæstne de to vægge, så de sidder sammen, det synes jeg, der står i indlægget?

Da jeg byggede garagen, som har et lag leca under bunden, brugte jeg facadeplug fra byggmax, den sad rigtig godt i lecablokkene.

MathiasS sagde:
...fast varken Capricorn ankaret eller Fischerpluggen er vel beregnet til LECA. Fisherpluggen til letbeton, ja, men ikke til leca ifølge fisher.
I Sverige blev den solgt som Lecapluggen.....sidder som klippefast i Leca og hulsten.....jeg satte dørkarme i mit tidligere hus med dem...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.