Jeg har en udfyldningsvæg, der skal fastgøres til huset på denne måde
Vinklen vi vil svejse sammen skal skrues fast i væggene, men hvordan?
At skrue med fransk skrue direkte i lecablokken vil ikke holde!
Jeg tænkte på ekspanderskruer, hvor jeg borer og sætter pluggen fast i væggen med lim,
kan huske at jeg måtte gøre sådan, da jeg satte en plasmaskærm op i en murstensvæg. Pluggen drejede
bare rundt ellers...
Vil helst undgå gennemgående, da der ikke må være synligt noget på ydersiden
Jeg forstår ikke helt, hvad det er, du skal hænge op på væggen, eller hvad det vejer, men Essves letbetonskruer er en ret god ting til normalt belastede fastgørelser. Som et andet valg ville jeg overveje en facadepløk.
Der findes plugs og skruer specielt beregnet til lecabeton. Vil du kunne trække rigtig hårdt, kan du bore et par centimeter mere end pluggen og støbe den fast.
Grundspørgsmålet er nok, hvad det er, som trådskaberen skal skrue fast.....og hvilken belastning man kan forvente sig. Kemiske ankre etc. er jo ret besværligt sammenlignet med en letklinkerskrue.
Grundspørgsmålet er nok, hvad det er, trådskaberen skal skrue fast.....og hvilken belastning man kan forvente. Kemanker etc er jo ret kringlet sammenlignet med en letklinkerskrue.
Mener ikke TS, at han skal fæstne de to vægge, så de sidder sammen, det synes jeg, der står i indlægget?