Tager over min mors hus nu til sommer. I -72 blev der sprøjtet karbamidskum ind i bjælkelaget via borehuller i gulvbrædderne, og dette er krympet, smuldret osv. så gulvene mod ydervægge er kolde.

Det er frygteligt trangt i krybekælderen, så at gøre noget fra den retning virker udelukket, medmindre jeg ansætter syv små dværge. Tilbage står enten at rive det fer og not-gulv op fra slutningen af 1800-tallet (ifølge min mor er det vendt en gang i tiden) og lave hele bjælkelaget om, eller om det er muligt at bruge de med kork igenfyldte borehuller og sprøjte PU-skum ind.

Gulvet skal for øvrigt slibes om uanset.

Tips, idéer og tanker?

• Synes
Bemmin Byggare
  • Laddar…
Haha jeg ved jo ikke, hvordan det ser ud, men kan udvendig isolering i forbindelse med dræning være noget? Eller er det en fin muret grund? Ellers er der vel kun to alternativer, enten at sende de 7 små dværge ind med sugebil eller at fortsætte med et halvt fungerende koncept og bruge de gamle huller? Sugebil er dyrt som f#% kostede os 80.000 for 57 kvm med 3 forskellige firmaer og en arbejdsuge og en masse grå hår:cry:

Grunden er meget flot, og det behøver ikke drænes.
Jeg har mailet nogle isoleringsfirmaer, så vi får se, hvad de siger efter påske.

• Synes
HobbysnickareNrX
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.