Jeg har nogle stakke med grovskåret planke liggende i forskellige dimensioner, stakkene har ligget siden 2006, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg selv kommer ikke til at save dem op til brugbare mål, så spørgsmålet er, om det er muligt at sælge dem, eller om man bare skal smide dem ud...

Billedet viser en af tre stakke.
 
  • Stak træplanker i forskellige dimensioner på paller, liggende udendørs. Træet ser gammelt og groft ud.
Senest redigeret:
Ved?;)
 
Ja, det brænder godt..... giver varme om ikke andet...
 
Fairlane
Tvivlsomt om det giver noget at sælge, men en annonce under gives væk mod afhentning er vel mere tiltrækkende end at smide det ud?
 
  • Synes
Fadai
  • Laddar…
Det rigtige svar er det kommer an på.

Hvilket træslag er det?
Hvilke dimensioner?
Hvilken kvalitet?

Osv

Mange hjemmebyggere ville være interesserede i "aldrende" udtørret tømmer.

Meget afhænger af, hvor meget arbejde du vil/kan lægge i det.

Jeg kendte en fyr, der brændte et par kubikmeter masurbirk. Han havde brug for varme mere end penge, og han havde flere stående...

/ATW
 
Masur ja, men det er afhængigt af om du sætter pris på dets aldring. Selv foretrækker jeg det ikke.
 
Sturmtiger Sturmtiger sagde:
Masur ja, men det er afhængigt af, om du værdsætter dens aldring. Selv foretrækker jeg det ikke.
Jeg er enig.

Men orkede ikke at skrive færdigt..

Havde han haft tid/ork/lyst, kunne han have lavet knivskaftemner og solgt på nettet. Så havde masuren været mere værd end bare at blive brændt op...

For TS er nok bortgives mod afhentning bedst.

Mere interesse bliver der, hvis det i stedet for gran/fyr er eg/birk eller noget mere eksotisk.

/ATW
 
Ja, der findes måske lidt cedertræ, eller elfenben ligefrem i drømmenes verden
 
Men med lidt held er det muligt at finde kerne-træ i en ældre tagsten, og så er det slet ikke noget problem, at det allerede har passeret 50 - 70 år. Så som sagt gammelt træ er ikke altid at fordømme.
 
Tagregel skulle det være....
 
Det er sandsynligvis gran og eller fyr i stakkene.
Tak, så ved jeg, hvordan jeg skal gøre med dem(y)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.