er i gang med at ordne trappen.
Har ret store sprækker, der skal fyldes, før jeg kan spartle og slibe.
Hvad fylder jeg bedst disse med? Der burde findes noget bedre end mange lag almindelig spartel.

IMG_20201226_173802.png

IMG_20201226_192959.png

IMG_20201226_193009.png

Det vil jo aldrig kunne spartles, du må beklæde det med gips eller noget.

• Synes
fremax
  • Laddar…
Tænkte det skulle blive plan b, hvis det ikke bliver godt at spartle. Bygger mindre ud, hvis spartlingen lykkes. Lykkes det ikke, så bliver det plade, og da er det ligegyldigt, at det er spartlet under.

M Mortsken sagde:
Tænkte det skulle blive plan b, hvis det ikke bliver godt at spartle. Bygger mindre ud, hvis spartlingen lykkes. Lykkes det ikke, så bliver det plade, og så er det lige meget, at det er spartlet under.
Er der virkelig så meget pladsmangel, at en 6mm gipsplade gør nogen forskel i praksis? I min verden er dette ikke noget at bruge 2 sekunders tanke på...

Er det en væg, der er fjernet?
hvad holder trappen oppe?

/ATW

• Synes
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
A ArneTW sagde:
Er det en væg, der er fjernet?
hvad holder trappen op?

/ATW
Selvbærende konstruktion! :rofl::crysmile::thinking::worried:

K Kasken sagde:
Er der virkelig så meget pladsproblemer, at en 6mm gipsplade gør nogen forskel i praksis? I min verden er dette ikke noget at bruge 2 sekunders tanke på...
Måske ikke, bliver sandsynligvis plade alligevel. Havde håbet at undgå at skulle klydda en sådan hjem.

A ArneTW sagde:
Er det en væg, der er blevet fjernet?
hvad holder trappen oppe?

/ATW
Der var ingen væg, der havde nogen bærende funktion.

Det blev en skive, og efter meget slibning og maling blev det sådan her.

IMG_20210116_184132.png
IMG_20210116_184059.png
IMG_20210116_184118.png

• Synes
Mx DQ
  • Laddar…
Fint! Men tror bestemt at du har fjernet væggen som trappens vange hvilede på. Den går jo kun ned til vinduet nu :surprised:

T Tompafix sagde:
Fint! Men tror bestemt at du har fjernet væggen, som trappens vagnsstykke hvilede på. Den går jo bare ned til vinduet nu :surprised:
Muligvis har det været sådan i lang tid.
Jeg har ikke fjernet det. Var et skab i meget tyndt materiale, som ikke var bærende på nogen måde. Har været sådan siden 70'erne, så burde holde et stykke tid endnu.

Okok der ser man. Den hænger måske i alle plank, du satte skiven på.

De planker sidder fast i trappen ja, de går også videre op og danner væggen på overetagen.
Så antager jeg, at den sidder fast i væggen til højre for vinduet, samt at den sidder i bjælkerne i loftet/gulvet på overetagen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.